انتشار این مقاله


اسمارت واچ‌های آینده می‌توانند توسط امواج اولتراسونیک، حرکات دست را حس کنند

ساعت‌های هوشمند می‌توانند در تصویربرداری اولتراسونیک برای حرکات دست مورد استفاده قرار بگیرند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد گجت‌های پوشیدنی آینده مانند ساعت‌های هوشمند می‌توانند در تصویربرداری اولتراسونیک برای حرکات دست مورد استفاده قرار بگیرند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه بریستول (BIG) به رهبری Professor Mike Fraser, Asier Marzo and Jess McIntosh، مقاله خود را در تابستان امسال در یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های جهانی در مورد رابط‌‌‌های انسان و کامپیوتر (ACM CHI 2017) که در دنور، ایالات متحده آمریکا، برگزار شد، ارائه کرد.

امروزه تعداد رایانه‌ها به خصوص گجت‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند در حال افزایش است و محبوبیت بیش‌تری در جامعه پیدا کرده‌اند. هم‌چنین دستگاه‌های مورد استفاده در خانه، از قبیل لامپ‌های wifi و ترموستات‌های هوشمند، نیز در حال افزایش است. با این حال، تکنولوژی فعلی توانایی برقراری ارتباط با این دستگاه‌ها را محدود می‌کند.

استفاده از حرکات دست به عنوان یک روش حسی و آسان برای برقراری ارتباط و کنترل دستگاه‌های هوشمند در محیط‌‌های مختلف پیشنهاد شده‌است. برای مثال، از یک اشاره می‌توان برای خاموش کردن چراغ در اتاق نشیمن یا باز و بسته کردن پنجره استفاده کرد. تشخیص حرکت دست با استفاده از روش‎های مختلفی به دست می‌آید اما قرار دادن یک سنسور محدودیت‌های عمده‌ای ایجادمی‌کند که اغلب از تکنیک‌های خاصی اجتناب می کند. اما با این حال ساعت‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به گجت‌های پوشیدنی پیشرو هستند و این اجازه را به سنسور‌ها می‌دهند تا با قرارگیری در ساعت، حرکات دست را حس کنند.


مقاله مرتبط: تشخیص زودهنگام سرطان سینه با سوتین هوشمند


تیم تحقیق، تصویر برداری اولتراسونیک ساعد را برای تشخیص حرکات دست پیشنهاد کرد. در حال حاضر درعلم پزشکی، تصویربرداری التراسونیک مانند اسکن‌های بارداری همراه با حرکت عضلانی و تاندون استفاده می‌شود و محققان دریافتند که از این قابلیت می‌توان به عنوان راهی برای درک حرکات دست استفاده نمود.

اولتراسونیک اسمارت واچ ساعت هوشمند
تصویربرداری اولتراسونیک از ساعد

این تیم برای دسته بندی حرکت عضلات از الگوریتم پردازش تصویر و یادگیری ماشین استفاده نمود. هم‌چنین محققان یک مطالعه کاربردی برای یافتن بهترین جایگاه سنسور پیش بردند.

یافته‌های این تیم، دقت تشخیص بالا را به خوبی نشان داد و نکته مهم این است که این روش سنجش در مچ دست موثر واقع شده و برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی آینده مانند ساعت‌های هوشمند ایده آل است؛ چرا که ازترکیب تکنیک‌های اولتراسونیک برای تفکیک حرکات استفاده می‌شود.


مقاله مرتبط: اینفوگراف: گجت‌های پوشیدنی؛ آیندۀ تکنولوژی در حوزۀ سلامت


Jess McIntosh، دانشجوی دکترای گروه علوم کامپیوتر و گروه بزرگ  BIG، گفت:

با استفاده از تکنولوژی‌های فعلی، بسیاری از مسائل عملی وجود دارد که از یکپارچه شدن یک سنسور تصویر‌برداری التراسونیک کوچک قابل حمل به یک ساعت هوشمند جلوگیری می‌کنند. با این وجود، تحقیق ما اولین گام برای این است که چه چیزی می‌تواند دقیق‌ترین روش برای تشخیص حرکات دست در ساعت‌های هوشمند باشد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید