انتشار این مقاله


میزان نیاز كودكان به ورزش و فعالیت فیزیکی

کودکان و نوجوانان ۶ سال و بالاتر حداقل به یک ساعت قعالیت برنی در روز نیاز دارند.

براساس گایدلاین‌های Department of Health and Human Services، کودکان و نوجوانان ۶ سال و بالاتر حداقل به یک ساعت قعالیت برنی در روز نیاز دارند که بیشتر آن باید شامل فعالیت‌های هوازی متوسط ​​یا شدید باشد. علاوه بر این، کودکان باید حداقل سه روز در هفته در فعالیت‌های تقویت عضلات و تقویت استخوان‌ها شرکت کنند.

بسیاری از فعالیت‌های معمول در مدارس – مانند فعالیت در زمین بازی یا پریدن ازروی طناب – تمامی این زمینه‌ها را پوشش‌می‌دهند.

ورزش‌های سازمان‌یافته، مانند بیس‌بال و فوتبال، راهی عالی برای روی‌فُرم‌ماندن نیز هستند. اما تیم‌های ورزشی و کلاس‌های رقص تنها گزینه‌های مطرح نیستند.

فعالیت فیزیکی و نیاز کودکان

در بررسی فعالیت‌هایی که فرزند شما از انجام آن‌ها لذت می‌برد، خلاقیت به خرج دهید. اگر فرزندتان تمایلات هنری دارد، می‌توانید طبیعت‌گردی با هدف جمع‌آوری برگ و سنگ و استفاده از آن‌ها در فعالیت‌های تکه‌چسبانی (Collage) باشید. اگر فرزندتان علاقه‌مند به کوه‌نوردی است، می‌توانبد به نزدیک‌ترین jungle-gym یا ژیمناسیوم دیوارنوردی به محل سکونت خود مراجعه کنید. یا اگر فرزندتان علاقه‌مند به مطالعه کتاب خواندن است، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری به مقصد کتابخانۀ محلی می‌تواند گزینۀ مناسبی باشد.

حتی به‌سادگی می‌توانید موسیقی موردعلاقۀ وی را در اتاق نشیمن پخش کرده و او را به رقص دعوت کنید.

فعالیت فیزیکی در کودکان
فعالیت فیزیکی روزانه و مستمر در کودکی و تبدیل آن به عادت، می‌تواند سلامتی فرد در طولانی‌مدت را تضمین‌کند.| ©LiveClinic

با کودک خود تمرین کنید تا سلامتی خود را بهبود ببخشد.

در عین حال به وی کمک کنید که عادت‌های صحیح ورزشی را تقویت کند. با توجه به ایفای نقش والدین، اگر فعالیت فیزیکی را به اولویت خانوادگی تبدیل کنید، احتمال این که فرزندتان از نظر جسمی فعال شود بیشتر خواهدبود. جا دادن فعالیت بدنی روتین و روزمره در برنامۀ روزانۀ فرزندتان، پایه‌ای برای تناسب‌اندام و سلامت وی تا پایان عمر است.


مقالات مرتبط: 

اهمیت ورزش های همگانی مدارس در تناسب وزن کودکان

نکاتی برای کمک به کودکانی که از اضافه‌وزن رنج می‌برند

اصول تربیت کودکان: راهنمای جامع تربیت کودک از بدو تولد

تحقیقات تایید می‌کند ورزش در دوران بارداری برای سلامت مادر و کودک مفید است

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید