انتشار این مقاله


داروهای جدید HIV؛ تاثیر طولانی مدت، سمیت کم، قابلیت فرو نشاندن ویروس در موش‌های انسانی

ترکیب شیمیایی جدیدی که HIV را سرکوب می‌کند مورد آزمایش قرار گرفت.

گروهی از محققان Yale، ترکیب شیمیایی جدیدی را که HIV را سرکوب می‌کند و از سلول‌های ایمنی محافظت می‌کند و مصرف یک بار آن به مدت هفته‌ها تاثیرگذار است، مورد آزمایش قرار دادند. محققان اظهار کردند که طبق آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام گرفت، این ترکیب، به عنوان روشی امیدوار‌کننده برای بهبود درمان‌های فعلی HIV (بدون افزایش عوارض جانبی سمی) اثبات شده‌است.


مقاله مرتبط: چگونه از ابتلا به ایدز جلوگیری کنیم؟


یافته‌ها بر اساس فعالیت‌های دستیار نویسنده‌ی ارشد Karen S. Anderson و William L. Jorgensen و با استفاده از روش‌های الگوریتمی و ساختاری می‌باشد. دسته‌ای از ترکیبات، پروتئین ویروسی که برای همانندسازی لازم است، مورد هدف قرار می‌دهند. محققان این دسته از ترکیبات را برای تقویت توانایی، کاهش سمیت و بهبود خواص شبه دارویی به منظور ساخت یک داروی امیدوارکننده‌ی پیش بالینی اصلاح کردند. در همکاری با آزمایشگاه Priti Kumar در Yale، داروی موردنظر در موش‌هایی که سلول‌های خونی انسانی به آن‌ها انتقال دادهشده‌بود و به ویروس HIV آلوده بود، مورد آزمایش قرار گرفت.


مقاله مرتبط: استراتژی جدید برای ساخت واکسن ایدز


طبق گفته محققان، در موش‌های شبیه سازی شده انسانی، این ترکیب اهداف کلیدی درمان HIV را محقق کرد: ویروس را به سطح غیر قابل تشخیصی در خون فرونشاند؛ از سلول‌های ایمنی که ویروس آن‌ها را آلوده می‌کند، محافظت کرده و همچنین این ترکیب با داروهای تایید‌شده HIV اثر هم‌افزایی و تقویتی دارد.

محققان به همراه کارشناس ارشد تحویل دارو، Mark Saltzman، در ازمایشات خود دریافتند که اثرات یک دوز مجزا از این ترکیب (که به شکل نانو ذرات طولانی مدت منتقل می‌شود) تقریبا یک ماه طول می‌کشد.


مقاله مرتبط: کسب ایمنی طولانی مدت در برابر HIV با استفاده از ژن‌درمانی


Anderson گفت:

در حالی‌که آزمایش‌های بیشتری موردنیاز است، این ترکیب پتانسیل درمان HIV را دارد و ۳۷ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. داروی موردنظر ما با تمام انواع فعلی داروهای HIV و همچنین برخی از مواردی که در کارآزمایی‌های بالینی نیز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اثر هم‌افزایی دارد یعنی تاثیر آن‌ها را تقویت می‌کند و می‌تواند یک داروی ترکیبی بهتری باشد.

 

نمایش دیدگاه ها (1)
دیدگاهتان را بنویسید