انتشار این مقاله


کشف سیستم عصبی می‌تواند به درد درمانی سکته‌ی مغزی کمک کند

تحقیقات جدید منتشر شده در ژورنال Nature برای اولین بار، ساختار اتمی مولکول کلیدی سیستم عصبی را نشان می‌دهد. دانشمندان در OHSU از تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته برای تشخیص وضعیت استراحت کانال یون حساس به اسید استفاده کردند. نویسنده‌ی ارشد Eric Gouaux، دانشمند ارشد مؤسسه‌ی OHSU Vollum و محقق موسسه‌ی پزشکی Howard Hughes گفت: “آن‌ها کانال‌های […]

تحقیقات جدید منتشر شده در ژورنال Nature برای اولین بار، ساختار اتمی مولکول کلیدی سیستم عصبی را نشان می‌دهد.

دانشمندان در OHSU از تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته برای تشخیص وضعیت استراحت کانال یون حساس به اسید استفاده کردند.

نویسنده‌ی ارشد Eric Gouaux، دانشمند ارشد مؤسسه‌ی OHSU Vollum و محقق موسسه‌ی پزشکی Howard Hughes گفت: “آن‌ها کانال‌های یونی بسیار مهمی هستند که در سراسر بدن پخش می‌شوند. مردم آن‌ها را به عنوان اهداف درمان‌های سکته‌ی مغزی دنبال کرده اند و به طور واضح نقش مهمی در انتقال درد دارند.”

کانال‌های یونی باعث ایجاد حفره‌های کوچک در غشاء سلول‌ها در سراسر بدن می‌شوند که اجازه‌ی انتقال سیگنال‌ها در سیستم عصبی را می‌دهد. اعتقاد بر این است که کانال‌های یونی حساس به اسید نقش مهمی در درد و اختلالات روانی دارند. دانشمندان OHSU انتظار دارند که تحقیقات علمی پایه، تحقیق و توسعه‌ی جدید را به عامل‌های درمانی هدایت کند.

کانال
کانال‌های یونی باعث ایجاد حفره‌های کوچک در غشاء سلول‌ها در سراسر بدن می‌شوند که اجازه‌ی انتقال سیگنال‌ها در سیستم عصبی را می‌دهد.

برای مثال، در سال ۲۰۱۷ محققان استرالیا یک پروتئین کوچک را کشف کردند که عملکرد کانال‌های یونی حساس به اسید را در مغز جوندگان متوقف می‌کند، که به طور بالقوه درمان مفیدی برای کاهش آسیب مغزی پس از سکته مغزی محسوب می‌شود.

در تحقیق جدید، کانال‌های یونی حساس به اسید جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند. دانشمندان می‌گویند فاز بعدی تحقیق شامل مطالعه‌ی کانال‌های تعبیه شده در بافت می‌شود تا بهتر درک کنند که چگونه آن‌ها با دیگر پروتئین‌های کلیدی در غشای سلولی تعامل دارند.

نویسنده Nate Yoder ، محقق آزمایشگاه Gouaux، گفت: “برای تعمیر یک خودرو، شما باید بدانید که موتور چه شکلی است.”

این مطالعه که در ژورنال Nature منتشر شده است، روی طیف وسیعی از حرکت‌های کانال تمرکز می‌کند؛ چرا که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ تحقیقات مشابهی در مورد کانال‌های همیشه باز منتشر شده است.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید