انتشار این مقاله


تقریبا یک مورد از هر چهار جنینی که مرده به دنیا می‌آید قابل پیشگیری است

بر اساس یک مطالعه جدید، تقریبا یکی از هر چهار جنینی که مرده به دنیا می‌آید به طور بالقوه قابل پیشگیری است.

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در روز نهم ماه ژانویه درباره زنان و زایمان، تقریبا یکی از هر چهار جنینی که مرده به دنیا می‌آیند به طور بالقوه قابل پیشگیری است.

Jessica M. Page، پزشک از دانشکده پزشکی دانشگاه یوتا در شهر Salt Lake، و همکارانش تجزیه و تحلیل ثانویه‌ای بر روی ۵۱۲ نوزاد مرده متولد شده انجام دادند. هدف این بررسی یافت نسبتی از این تولدها بود که به طور بالقوه قابل پیشگیری است. موارد مرگ زودرس مورد ارزیابی‌های استانداردی قرار گرفتند. این ارزیابی‌ها از جمله مصاحبه با مادر و بررسی سابقه پزشکی بوده‌اند. هر نوزادی که طی زایمان مرده متولد شده یکی از علل احتمالی مرگ را تعیین می‌کند.


مقاله مرتبط: سقط جنین


موارد مرده‌زایی که به طور بالقوه قابل پیشگیری هستند عبارتند از: مواردی که در جنین‌های غیر انحرافی رخ می‌دهند، در حاملگی ۲۴ هفته و یا بیشتر، مواردی که وزن آنها ۵۰۰ گرم یا بیشتر بوده است. عوامل عمده:

  • ۱. مراقبت های حین زایمان
  • ۲. عوارض پزشکی
  • ۳. نارسایی جفت
  • ۴. بارداری‌های چندگانه
  • ۵. زایمان زودرس خودبه‌خودی
  • ۶. اختلالات فشار خون بالا در حاملگی.

مقاله مرتبط: حاملگی‌های چندگانه


محققان دریافتند که علل تولد نوزادان‌ مرده‌ای که به طور بالقوه قابل پیشگیری است در گروه مورد مطالعه ما شامل کمبود پلاکت (۱۲/۷ درصد)، عوارض پزشکی بارداری (۶/۱ درصد)، بیماری فشارخون بالا دوران بارداری (۳/۹ درصد)، زایمان زودرس (۳/۱ درصد)، مراقبت‌های حین زایمان (۱/۸ درصد)، و بارداری‌های چندگانه (۰/۸ درصد) می‌باشد. تولد بیست و هفت مورد از نوزاد در دو یا چند دسته قرار می‌گرفتند. در نهایت ۱۱۴ نوزاد مرگ زمان تولدشان به طور بالقوه قابل پیشگیری بود (۲۲/۳ درصد).

نویسنده این مقاله می گوید:

بر اساس تعریف ما، تقریبا یک مورد از هر چهار نوزادی که مرده متولد می‌شوند قابل پیشگیری است. با توجه به غلبه بر نارسایی جفت در نوزادان مرده متولد شده، شناسایی و مدیریت ضعف جفتی ممکن است فوری ترین اثر را در کاهش مرگ و میر نوزاد داشته باشد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید