انتشار این مقاله


کمبود ویتامین B2 سلول‌های سرطانی را به خواب زمستانی می‌برد

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه سیلفورد انگلستان، یک داروی کمتر شناخته شده به اسم دیفنیلین اندونیم (DPI)، می‌تواند باعث شود سلول‌های سرطانی به خواب زمستانی روند.

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه سیلفورد انگلستان، یک داروی کمتر شناخته شده به اسم دیفنیلین اندونیم (DPI)، می‌تواند باعث شود سلول‌های سرطانی به خواب زمستانی روند. DPI به طور موثر سلول‌های بنیادی سرطان را از بین می‌برد و مانع از گسترش آن‌ها می‌شود.


مقاله مرتبط: از همه‌ی ویتامین‌ها استفاده نکنید!


پروفسور Mchael Lisanti ، رئیس صندوق بین‌المللی پزشکی و پژوهشگر برجسته، توضیح می‌دهد:

این یک اتفاق فوق‌العاده است، سلول‌ها در حالتی شبیه حالت وقفه موقت فعالیت‌های حیاتی قرار می‌گیرند.

این کشف ، کشف بسیار مهمی است. زیرا این دارو تکثیر سلول‌های بنیادی سرطان را متوقف می‌کند، بدون این که عوارض جانبی سمی که معمولاً با شیمی درمانی همراه است را از خود نشان دهد. با گزارش یافته‌های آزمایشگاهی در مجله Aging ، تیم تحقیقاتی مشاهده کرد که افزودن DPI به مخلوطی از سلول‌ها ، سلول‌های بنیادی سرطانی آغازکننده تومور را از بین می‌برد. با این حال ، این دارو برای سلول‌های سرطانی “Bulk” که به نظر نمی‌رسد موجب ایجاد سرطان شوند نیز سمی نبود. نویسندگان اینگونه توضیح می‌دهند که چگونه DPI بیش از ۹۰ پروتئین آنزیمی را مورد هدف قرار می‌دهد، آنزیم‌هایی که میتوکندری را تغذیه می‌کنند و به تولید انرژی کمک می‌کنند. به طور خاص ، DPI به عنوان یک مهارکننده ویتامین B2 – ریبوفلاوین- باعث گرسنگی سلو‌ل‌های تولید کننده انرژی می‌شود.
پروفسور Lisanti توضیح می‌دهد:

آنچه ما مشاهده کردیم این است که DPI به صورت انتخابی ، با تولید موثر کمبود ویتامین ، به سلول‌های بنیادی سرطان حمله می‌کند. به عبارت دیگر، با خاموش کردن تولید انرژی در سلول‌های بنیادی سرطانی، ما در حال ایجاد یک خواب زمستانی هستیم.
زیبایی این اتفاق در این است که DPI سلول‌های بنیادی سرطانی را از لحاظ متابولیکی منعطف می‌کند، به طوری که آن‌ها نسبت به بسیاری از داروهای دیگر حساس می‌شوند.

شیمی‌درمانی، عوارض جانبی نامطبوعی را موجب می‌شود، زیرا که به تولید رادیال‌های آزاد سمی کمک می‌کند. در حالی که DPI باعث افزایش رادیکال‌های آزاد نمی‌شود.


مقاله مرتبط: آسپرين خطر سرطان پوست را در زنان كاهش مى‌دهد


تیم سیلفورد، که متخصص در کشف درمان‌های غیرسمی است، و در واقع مطالعاتی در مورد اثرات ضد سرطانی ویتامین C و آنتی‌بیوتیک‌ها منتشر کرده است‌، این کشف را آغازی برای نوع جدیدی از شیمی‌درمانی می‌نامد و حتی نامی نیز برای آن انتخاب کرده است، Mitoflavoscins.
پروفسور Federica Sotgia ، یکی از همکاران این مطالعه ، گفت:

از لحاظ شیمی‌درمانی سرطان، ما به وضوح نیاز داریم به چیزی بهتر از آنچه اکنون در اختیارمان است، و امیدواریم که این مورد ، شروع یک روش جایگزین برای توقف سلول‌های سرطانی باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید