انتشار این مقاله


۵ نکته‌ی مراقبت از پوست برای مردان برای داشتن پوستی درخشان

مراقبت‌های فردی جنبه‌ای ضروری از شیوه‌ی زندگی هر فرد است و فرقی نمی‌کند که شما یک مرد باشید یا یک زن!

مراقبت‌های فردی جنبه‌ای ضروری از شیوه‌ی زندگی هر فرد است و فرقی نمی‌کند که شما یک مرد باشید یا یک زن، باید از خودتان مراقبت کنید. یکی از زمینه‌هایی که بیشترین توجه را نیاز دارد، مراقبت از پوست است که هم مردان و هم زنان باید بیشترین وقت و هزینه را برای آن سرمایه‌گذاری کنند.

همه معمولا در مورد نکات حفظ پوست سالم و درخشان برای زنان صحبت می‌کنند، اما ما خوانندگان مرد خود را برای داشتن پوست سالم و براق کمک خواهیم کرد. ما ۵ نکته برای مردان تهیه کرده‌ایم که اگر به طور صحیح به آن‌ها توجه شود، می‌توانند در مورد مراقبت از پوست بسیار مفید باشند.

۵ نکته‌ی مراقبت از پوست برای مردان به منظور داشتن پوستی درخشان

۱. پاک کردن روزانه‌ی پوست

برای شروع، شما باید روزانه صورت خود را با یک پاک کننده‌ی خوب بشویید تا یک پوست پر جنب و جوش و تمیز داشته باشید – قبل از این که خانه را ترک کنید و پس از بازگشت از خارج، این کار را انجام دهید. هدف از شستن روزانه این است که منافذ پوست را تمیز کنید و خاک و سایر آلاینده‌هایی را که روی پوست شما انباشته شده است، حذف کنید.

اگر می‌خواهید از یک پاک کننده‌ی طبیعی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم سعی کنید از آب گل رز استفاده نمایید. همه‌ی چیزی که شما نیاز دارید این است که توپ پنبه‌ای را در آب گل رز فرو برده، سپس چهره‌ی خود را با آن پاک کنید. آب گل رز یک عنصر شگفت انگیز است که در بسیاری از پاک کننده‌های بازار یافت می‌شود و بنابراین شما ناامید نخواهید شد.

۲. از سیگار کشیدن اجتناب کنید

اگر واقعا می‌خواهید که پوست شما شفاف شود، باید سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن باعث کاهش میزان اکسیژن در بدن و آسیب کلاژن می‌شود و این امر سبب ظهور چین و چروک و خطوط پیری پیش از زمان طبیعی می‌شود.

اگر این کار برای شما غیر قابل انجام است، حداقل می‌توانید میزان مصرف روزانه‌ی خود را کاهش دهید.

۳. درمان‌های خانگی

شما می‌دانید که دخترها چقدر به درمان خانگی علاقه دارند. به ما اعتماد کنید، نتیجه‌ی این درمان‌ها شگفت‌آور است. درمان‌های خانگی بدون مواد شیمیایی هستند و پوست خشک شما را به طور طبیعی محافظت می‌کنند. داروهای خانگی زیادی وجود دارد که می‌توانید روی پوست خود اعمال کنید: شما می‌توانید چهره‌ی خود را تقریبا ۵ دقیقه با شیر خام ماساژ دهید و بعد آن را بشویید؛ همچنین می‌توانید روغن زیتون یا روغن بادام را پس از اصلاح استفاده کنید.

۴. هیدراته ماندن

شما هر مقاله‌ای که در مورد این موضوع بخوانید، متوجه خواهید شد که آب بخش مهمی از تمرینات مراقبت از پوست است. آب، بدن شما را هیدراته نگه می‌دارد و سموم را خارج می‌کند و به طور طبیعی پوست جوان و درخشان ظاهر می‌شود.

توصیه می‌شود که به طور روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیتر آب بنوشید تا پوست سالم و روشن خود را حفظ کنید.

۵. رژیم سالم

شما نیاز دارید که مصرف مواد غذایی مضر را محدود کنید و سبزیجات، آب میوه، میوه‌های تازه و محصولات لبنی را در سبد غذایی خود قرار دهید. باید از مواد غذایی چرب و نوشیدنی‌های گازدار اجتناب کنید. می‌دانیم که انجام این کارها در ابتدا دشوار خواهد بود، اما با اراده‌ی قوی و گذشت زمان، شما به آن عادت خواهید کرد.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید