انتشار این مقاله


چرا باید سختی هارابه آغوش بکشیم؟

گاها قرار گرفتن در شرایط زحمت آور و عدم آسایش کامل موجب بهبود عملکرد و سود بردن از سایر شرایط مشابه می‌شود.

 

شواهد اخیر ثابت کرده است که باید از سختی‌ها سود ببریم.

ماجراجویی اغلب مارا به جایی می‌برد که دچار سختی ومشکل می‌شویم. هنگامی که آنرا تجربه کردیم به خانه و به محدوده راحتی خودمان برمیگردیم.
این قرارداد می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد، اغلب باعث می‌شود که افراد در ابتدا احساس سرخوشی و سپس احساس افسردگی کنند. قرار گرفتن در شرایط سخت و( مثل دمای بالا، گزینه‌های تغذیه‌ای نامناسب، عوامل مختل کننده خواب و…) موجب به دست آوردن چیزهایی می‌شود که در روند از دست دادن آسایشی که بسیار برایمان ارزشمند است بدست آورده‌ایم. این دستاوردها چیست؟به بخش‌هایی از این تحقیق که توصیه می‌کند که ما باید سختی‌ها را به آغوش بکشیم توجه کنید.

قرارگرفتن در معرض سرما موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی می‌شود

مکانیسم ‌های قرار گرفتن در معرض سرمای حاد تا حد زیادی ناشناخته است ولی شواهدی وجود دارد که فیزیولوژی بدن انسان به سرما و رطوبت محیط در هنگام ورزش شدید به صورت قابل توجه و معنی‌داری پاسخ می‌دهد.
بعضی حدس می زنند که در معرض سرما قرار گرفتن باعث گسترش بافت چربی قهوه‌ای می‌شود که آن‌هم به نوبه خود موجب افزایش مقاومت به تنش‌های دمایی می‌شود. بنابراین استرس زیست محیطی کمتر به معنی انرژی بیشتر برای مبارزه با عوامل بیماریزا است. ولی همه اینها چگونه به ماجراجویی مربوط است؟ بیرون بروید، سرما را حس کنید و بدین ترتیب می‌توانید از دور بعدی آنفلوآنزا فرار ‌کنید.
اسکات کری ( از کتاب چه چیزهایی ما را نمی‌کشد؟) برای تحکیم این فرضیه مثال هایی ارائه می‌کند مثلاً چگونه آب در حال انجماد، ارتفاع زیاد یا تهویه محیط باعث تجدید قوای تحولی ازدست رفته ما می‌شود.
متاسفانه در این زمینه شواهد تجربی اندکی داریم ولی شواهد در حال ازدیاد است.

آموزش‌های قدرتی باعث بهبود عملکرد‌ شناختی و سلامت ذهنی می‌شود

همه می‌دانند که قوی بودن باعث پیش‌بینی وضعیت بی‌نیازی از دیگران در آینده می‌شود. ولی احتمالا نه در همه‌ی ما، چیزی که نوشته توصیه می‌کند، آموزش قدرتی که نوعی از شرایط رنج و زحمت خود اعمال است، بیشتر از فقط، احساس خوب داشتن مزیت دارد. آموزش قدرتی اضطراب و درد را در بزرگسالان کاهش می‌دهد در حالی که باعث کاهش علایم شناختی در زوال عقلی می‌‌شود.
اگر به دنبال یک روش سریع برای ایجاد  اندکی سختی می‌گردید لازم نیست به جایی دورتر از باشگاه فکر کنید.

ورزش در هوای آزاد موثر‌تر از ورزش در ‌فضای بسته است

یک جنبش روبه رشد وجود دارد که در تلاش است مردم را به فضای باز برای ارتباط بیشتر با طبیعت بیاورد. و این کار چندین دلیل علمی دارد.
در بررسی های اخیر به پیشنهاد شواهد اولیه تفاوت هایی بین ورزش کردن در بیرون و داخل از خانه وجود دارد. می‌دانیم که ورزش در فضای بسته می‌تواند به اندازه ورزش در فضای باز موجب رنج و زحمت شود.اگرچه همه ما قبول داریم که عواملی که در محیط خارج از خانه وجود دارد ورزش را غیر قابل پیش‌بینی ‌تر می‌کند. این غیر قابل پیش‌بینی بودن باعث دشواری ورزش در فضای باز می‌شود.

این سه امتیاز ممکن است به‌طور دسته جمعی به عنوان یک فشار اولیه برای شما، به دنبال سختی کار باشد.
چیزی که من برمبنای این شواهد توصیه می‌کنم این است که خودتان را کمی در شرایط سخت و عدم آسایش قرار دهید تا نتایج امیدوار کننده را مشاهده کنید.
اغلب ما هنگامی که مزایا می‌تواند به راحتی برای هریک از ما در برنامه هایمان در دسترس باش، بیش‌از حد به شواهد تجربی تکیه میکنیم.
استفاده از انگیزنده های فعالیت و محیط های رقابتی آن لاین مارا قادر می‌سازد که نتایج عملکرد را در همه‌ی تنظیمات مقایسه کنیم. ولی چرا این مسابقات را نادیده نگیریم و فقط برا خودمان این سختی‌ها و عدم آسایش را فراهم نکنیم؟ این را هم امتحان کنید.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید