انتشار این مقاله


نقش حباب های کوچک در تمیز کردن دندان شناسایی شده است

تحقیق پشت اسکالرهای اولتراسونیک که توسط متخصصین دندانپزشکی برای حذف پلاک ساخته شده مشخص کرده است، تشکیل حباب های کوچک کلید فرایند تمیز کردن است. شکل گیری حباب و یا کاویتاسیون آب در اطراف سر اسکالر با استفاده از دوربین های سرعت بالا مشاهده شد. مقیاس های مختلف قدرت و شکل سر با استفاده از […]

تحقیق پشت اسکالرهای اولتراسونیک که توسط متخصصین دندانپزشکی برای حذف پلاک ساخته شده مشخص کرده است، تشکیل حباب های کوچک کلید فرایند تمیز کردن است.

شکل گیری حباب و یا کاویتاسیون آب در اطراف سر اسکالر با استفاده از دوربین های سرعت بالا مشاهده شد. مقیاس های مختلف قدرت و شکل سر با استفاده از مدل های کاویتاسیون مقایسه شد.

این تیم بر این باور است که روش های توسعه یافته در این تحقیق برای به حداکثر رساندن کاویتاسیون، با هدف طراحی اسکلرال های اولتراسونیک که بدون دست زدن به سطح دندان عمل می کنند، کمک می‌کند.

با انجام این کار، فرآیند تمیز کردن دندان ها در دندانپزشکی، کم دردتر و موثرتر خواهد بود.

تحقیقات

یافته های منتشر شده در PLOS ONE اولین یافته ای است که ثابت می کند کاویتاسیون در اطراف انتهای آزمایشی دستگاه های اولتراسونیک انجام می شود.

پروفسور دیمین والمسی، از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بیرمنگام، توضیح داد: “حذف پلاک دندان و سنگ دندانی، بخش بزرگی از حفظ سلامت دهان و دندان است. این یافته‌ها به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که چگونه ابزار را تا حد ممکن موثر بسازیم. “

یک سنسور التراسونیک Satelec که با سرعت ۲۹ کیلو هرتز با سه نویز شکل مختلف عمل می‌کند با قدرت متوسط و با قدرت بالا با استفاده از تصویربرداری با سرعت بالا در ۱۵۰۰۰، ۹۰،۰۰۰ و ۲۵۰،۰۰۰ فریم در ثانیه مورد ‌استفاده قرار گرفت و جابجایی نوک با استفاده از vibrometry لیزر اسکن ثبت شد.

این تیم نه تنها توانست نشان دهد که کاویتاسیون در انتهای آزاد نوک اتفاق می افتد، بلکه نشان داد با قدرت افزایش می یابد، و سطح و عرض ابر کاویتاسیون برای سرهای مختلف شکل مختلفی دارد.

نینا وایس، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه بیرمنگام، گفت: “مطالعات دیگری که ما با استفاده از میکروسکوپ الکترونی انجام داده‌ایم نشان داده است که حذف بیوفیلم پلاک در هنگام افزایش کاویتاسیون افزایش می یابد. بنابراین می توانیم قطعات را با هم ترکیب کنیم که تغییر شکل و قدرت این ابزار معمولا موجب موثرتر شدن و بدون درد شدن درمان می‌شود. “

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید