انتشار این مقاله


یوگا بیشتر از آنچه شما فکر کنید می‌تواند درد عضلانی ایجاد کند

تحقیقات دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد یوگا در ۱۰ درصد افراد درد عضلانی-اسکلتی ایجاد کرده و دردهای موجود را نیز ۲۱ درصد تشدید می‌کند‌. این نتایج که در ژورنال Bodywork and movement therapies منتشر شده‌اند، حاصل اولین مطالعه‌ی آینده‌نگری هستند که برای بررسی دردها و مصدومیت‌های ناشی از یوگا در افرادی که به‌طور تفریحی یوگا کار […]

تحقیقات دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد یوگا در ۱۰ درصد افراد درد عضلانی-اسکلتی ایجاد کرده و دردهای موجود را نیز ۲۱ درصد تشدید می‌کند‌.

این نتایج که در ژورنال Bodywork and movement therapies منتشر شده‌اند، حاصل اولین مطالعه‌ی آینده‌نگری هستند که برای بررسی دردها و مصدومیت‌های ناشی از یوگا در افرادی که به‌طور تفریحی یوگا کار می‌کنند، انجام شده‌است.
یوگا یک مکمل بسیار محبوب یا یک درمان جایگزین برای اختلالات عضلانی-اسکلتی است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن‌ را انجام می‌دهند. استادیار و محقق Evangelos Pappas از دانشکده‌ی علوم سلامت می‌گوید:

یوگا با وجود این‌که می‌تواند برای درد‌های عضلانی-اسکلتی مفید باشد، مانند هر ورزش دیگری، می‌تواند دردهای عضلانی-اسکلتی نیز ایجاد کند.

پروفسور پاپاس این تحقیق را به همراه پروفسور Marc Campo از دانشگاه Mercy نیویورک انجام داده‌است. (ادامه‌ی این مقاله توسط پروفسور پاپاس نوشته شده است.)


مقاله‌ی مرتبط: نکاتی که باید درمورد یوگا بدانید


براساس تحقیق ما، بروز درد ناشی از یوگا در هر سال بیش از ۱۰ درصد است، که با آمار مصدومیت‌های ناشی از همه‌ی ورزش‌های دیگر در بین جمعیتی که از نظر فیزیکی فعالند، قابل مقایسه است. اما مردم معتقدند یوگا ورزشی کاملا ایمن است. این آمار مصدومیت ناشی از یوگا، نسبت به آماری که قبلا گزارش شده بود، ۱۰ برابر بالاتر است‌.
ما همچنین فهمیدیم یوگا می‌تواند دردهای موجود را نیز تشدید کند، به این ترتیب که ۲۱ درصد از دردهای موجود با انجام یوگا بدتر شدند، مخصوصا دردهای عضلانی-اسکلتی که از پیش در اندام فوقانی وجود داشتند.
برحسب شدت، بیش از یک سوم دردهای ایجاد شده توسط یوگا، به اندازه‌ای جدی بودند که از ادامه ی شرکت در یوگا جلوگیری کرده و بیش از سه ماه نیز ادامه داشته باشند.
بر اساس این مطالعه کشف شد که بیشتر درد‌های ‘جدید’ ایجاد شده توسط یوگا در اندام فوقانی (شانه، آرنج، مچ، دست) هستند؛ احتمالا به خاطر حرکت downward dog و حرکات مشابهی که وزن و فشار را به اندام فوقانی تحمیل می‌کنند.

حرکت downard dog

نتایج حاصل از این تحقیق، فقط خبر‌های بد نیستند! بر اساس این مطالعه، ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که دردهایشان با انجام یوگا بهبود پیدا کرد. این نتیجه ارتباط پیچیده بین دردهای عضلانی-اسکلتی و تمرینات یوگا را مشخص می‌سازد. این نتایج می‌توانند به پزشکان و افراد مختلف کمک کنند تا خطرات یوگا را با خطرات سایر ورزش‌ها مقایسه کرده و به تصمیمی قطعی برسند که انجام کدام ورزش بهتر است.
دردهایی که توسط یوگا ایجاد می‌شوند ممکن است با عملکرد بااحتیاط، اطلاع به مربی یوگا درباره‌ی سابقه‌ی دردهای عضلانی یا مصدومیت و نیز اطلاع به پزشک درباره‌ی انجام ورزش یوگا قابل پیشگیری باشند.
ما پیشنهاد می‌کنیم که مربیان یوگا با شاگردان خود درباره‌ی خطر مصدومیت در صورت انجام نادرست و ناآگاهانه یوگا و همچنین احتمال بدتر شدن دردها در صورت انجام یوگا صحبت کنند.
کسانی‌که یوگا انجام می‌دهند نیز بهتر است درباره‌ی خطرات یوگا و احتملا تشدید درد با مربیان یوگا و فیزیوتراپیست‌ها صحبت کنند و حرکاتی که به هرچه بی‌خطرتر شدن ورزش یوگا می‌انجامند و احتمال ایجاد درد را کاهش می‌دهند را بشناسند.

کوثر پورجبلی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید