انتشار این مقاله


چگونه بهترین دختر ممکن باشیم؟

بهترین آدم دنیا بودن امکان پذیر نیست، چون هر کس شخص متفاوتی را دوست دارد، هرکس در کاری خوب است و زیبایی در چشم کاربران متفاوت است. با این حال، با تلاش برای نزدیک شدن به بهترین، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از استعدادها و توانایی‌هایتان استفاده کرده‌اید.

  • بهترین آدم دنیا بودن امکان پذیر نیست، چون هر کس شخص متفاوتی را دوست دارد، هرکس در کاری خوب است و زیبایی در چشم کاربران متفاوت است. با این حال، با تلاش برای نزدیک شدن به بهترین، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از استعدادها و توانایی‌هایتان استفاده کرده‌اید.

    1. مراقب بدن خود باشید.

    ۱.مراقب خودتان باشید. آراستگی اولیه برای شسته و رفته بودن داشته باشید. موهای خود را مرتبا شانه کنید و بشویید. دندان‌هایتان را حداقل دوبار در روز بشویید. از رژیم‌های زیبایی که زمان را هدر می‌دهند اجتناب کنید. می‌توانید این وقت را بصورت بهینه صرف ورزش، مطالعه کتاب، خواب و کارهایی که زندگی‌تان را تغییر می‌دهند کنید. در عوض راه‌های سریع و آسان که به بهترین وجه نیازهایتان را رفع می‌کند، بیابید. آب و صابون برای تمیز نگه داشتن مناسب‌تر از هر محصول دیگری‌اند، ارزانترند و مواد تشکیل دهنده کمتری دارند. فکر نکنید که نیاز به استفاده بیش‌ از اندازه از ژل حمام، لوسیون حمام یا محصولات خوشبو‌ کننده دارید، مگر اینکه از آن‌ها لذت ببرید.

    ۲.تناسب اندامتان را حفظ کنید. عضو‌‌‌ یک تیم ورزشی شوید و‌ چند روز در هفته برای پیاده روی و‌ دو‌ بروید. غذای سالم بخورید، خود را با غذاهای ناخواسته سیر نکنید و تمام روز را پشت کامپیوتر ننشینید. غذاهای فصلی بخورید؛ اینکار برایتان بهتر است چون مطمئنید که این غذاها برای مدت زیادی ذخیره نشده‌اند. غذاهای محلی بخورید، که مسافت زیادی طی نکرده باشد و‌ برایتان مناسب باشد.

    ورزشی را پیدا کنید و یا تمرینات ورزشی ترتیب دهید که به دردتان بخورد. فکر نکنید که حتما نیاز به باشگاه دارید، اگر به آنجا علاقه‌ای ندارید می‌توانید پیاده‌روی کنید و یا تمرینات ورزشی انجام دهید. راه‌های زیادی برای فعال بودن و داشتن حس خوب درباره کارهایی که انجام می‌دهید تا تناسب اندام داشته باشید، وجود دارد. به دنبال کارهایی باشید که برایشان ارجحیت قائلید و‌ با افرادی که دراینباره با شما هم عقیده‌اند ارتباط برقرار کنید.

    حتی اگر نمی‌خواهید برای ورزش بیرون از خانه بروید، می‌توانید تمرینات ساده‌ای مثل بشین پاشو، کشش و نرمش را در خانه قرار دهید. می‌توانید DVDهای بدنسازی تماشا کنید و از حرکات آن‌ها تقلید کنید.

    ۳.درباره محصولات آرایشی اطلاعات داشته باشید. قرار نیست حتما از آن‌ها استفاده کنید و همیشه بدانید که ترکیبات آن‌ها چیست و یا این ترکیبات چه آثاری بر سلامتی شما دارند! در برخی موارد، محصولات موجب آلرژی می‌شود، که برایتان مفید نیست. وبسایت محصولات آرایشی سالم و پایگاه داده‌های آرایشی بهداشتی پوست را چک کنید. به این ترتیب شما می‌توانید محصولات مورد استفاده‌تان را آگاهانه انتخاب کنید.

    1. مواظب ذهنتان باشید.

    ۱.نمرات بالایی کسب کنید. با مطالعه متمرکز و هدفمند، بهترین نمره‌ای که می‌توانید کسب کنید. در محیط تحصیل به بهترین شکل ممکن کار کنید. هیچ وقت نگویید این فقط یک تست است، به جای آن بگویید: شاید این تست در نمره پایانی‌ام تاثیر گذار بود، حتی اگر مهم هم نباشد، به خاطر خودم بهترین کار ممکن را انجام می‌دهم.

    ۲.از هوشتان استفاده کنید. سعی کنید منتقدانه فکر کنید. سوال بپرسید ولی چیزی را تصدیق نکنید. دنیا مملو از دیدگاه‌های قطبی است که هر روز مورد بحث قرار می‌گیرد که بیشتر آن‌ها وقت تلف کنی است. همیشه در تمام دعوی‌ها دو‌ جبهه وجود دارد، درحالیکه در واقعیت نظرات، ایده‌ها و راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. همه آن‌ها را بیابید و از همه آن‌ها مطلع باشید. یاد بگیرید بین تفکر جدی و هرز را تشخیص دهید. قبل از نتیجه‌گیری کردن، حقیقت را دررابطه با افراد، موقعیت‌ها و حوادث بفهمید.

    اگر در محیط تحصیلتان تفکر انتقادی وجود ندارد، به دنبال دوره‌های آنلاین از دانشگاه‌های معتبر و کالج‌هایی که به این موضوعات می‌پردازند باشید.


  •  مقالات مرتبط: “چگونه دوست بیابیم؟” مقدمه

  • چگونه اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم؟

  • ۳.اعتماد بنفس داشته باشید. کسی که هستید را دوست داشته باشید و‌ بدانید بدون نیاز به تغییر بدنتان و‌ یا خودتان زیبا هستید، اینکار به شما کمک می‌کند اعتماد بنفس داشته باشید و به خودتان مطمئن باشید.

    بگویید چه کسی هستید و به چیزی که می‌گویید عمل کنید! درک کنید که با گذشت زمان شما ممکن است به طرز چشم‌گیری تغییر کنید که این تغییر بلوغ نامیده می‌شود، چنین رشد شخصی در مسیر شناخت خودتان، دیگران و محیط زندگی طبیعی است. شما همیشه در حال ترقی‌اید، پس آماده یادگیری در تمام طول عمر باشید. اگر کسی بگوید شما صادق نیستید و ریا می‌کنید چون تغییر کرده‌اید، آن را با تغییرات شخصی طبیعی اشتباه نگیرید، چون دو‌مسئله کاملا متفاوتند.

    به خاطر یک پسر یا دوستی با یک دختر معروف خودتان را تغییر ندهید و‌ همیشه خودتان باشید. آنها را مجبور کنید که آن کسی که هستید را دوست داشته باشند، نه کسی که سعی می‌کند متفاوت باشد! هر تغییری که در خودتان ایجاد می‌کنید باید تنها به خاطر بهترین بودن باشد نه اینکه کسی از شما انتقاد کرده است.

    یاد بگیرید انگیزه دیگران را درک کنید. قرار نیست همه دلایل صادقانه و خالصی برای اینکه به شما بگویند چگونه باشید، داشته باشند. افراد دلایل مختلفی دارند که مخصوص خودشان است، مثل: حسادت، ترس، احساس زندگی وابسته به شخص دیگر و… . نگران بررسی انگیزه‌های دیگران نباشید و‌ تنها انتقاداتی را قبول کنید که قضاوتی عادلانه‌اند و مربوط به بهبود شمااند.

    1. مراقب کارهای روزانه‌تان باشید.

    ۱.مرتب باشید. مرتب بودن، کلید بهترین بودن است. حتی زیباترین و خوشحال‌تری دخترها هم می‌توانند درگیر به هم ریختگی شوند. هر روز لباس‌هایتان را مرتب کنید، روتختی‌تان را جمع کنید، اتاق‌تان را تمیز نگه‌دارید و همیشه پروژه روز باد مدرسه تان را آماده کنید.

    ۲.تمرینات آرامش بخش انجام دهید تا آرامش پیدا کنید. این تمرینات ممکن است یوگا، مدیتیشن، شنا کردن در استخر، پیاده‌روی و… باشد. هرکاری که لازم است انجام دهید تا محیطی آرام برای انجام امورشغلی‌تان پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند در زمان استرس هم شما آرامش و تمرکز داشته باشید، بویژه در طول امتحانات یا در زمان شکست عشقی.

    آرام باشید، مدیتیشن روزانه به شما کمک می‌کند هم آرام باشید و هم بر هدفی که خودتان انتخاب کرده‌اید تمرکز کنید.

    ۴. مراقب روابطتان باشید.

    ۱.دوست داشتنی باشید. صمیمی شدن با همه بدون ارجحیت قائل شدن، باعث می‌شود دوست داشتنی باشید. سعی کنید اهل بیرون رفتن و خوشحال باشید، انرژی مثبتی در اطراف دیگران باشید. دوستان ریادی پیدا کنید و سرتان را شلوغ کنید. نه تنها اینکار شما را بهترین می‌کند بلکه باعث شادی‌تان در زمان بودن در کنار دیگران شده و استرستان را کم می‌کند.

    از غیبت کردن و‌کسانی که غیبت می‌کنند، اجتناب کنید. اینکه اطلاعاتتان را با دیگران درمیان بگذارید خوب است، اما آن را تغییر نداده و معنادار نکنید. درباره دیگران سخنان بی‌فکر و نامهربانانه نزنید. مسلما اگر کسی به شما توهین کند، خوشتان نیماید پس شما هم به دیگران توهین نکنید.

    شایعات را گسترش ندهید. درعوض این سخنان را قطع کنید و‌ بگویید چه کسی می‌تواند اینقدر نامهربان باشد تا چنین چیزی بگوید و‌فکر‌ نمی‌کنید که خبرهای دست به دست می‌چرخند حقیقت داشته باشند.

    یک مدافع باشید. از کسانی که در موقعیت ضعیف‌تر قرار دارند حمایت کنید، و‌ آشکار کنید که آزار و اذیت بی‌معنی است، فرد بی‌فکر و پست فطرت نامهربانی می‌کند.

    ۲.شرکت داشته باشید. با گرایشات تعامل داشته باشید این لزوما به معنی پیروی از آنان نیست. فقط آگاه به مسائل در حال وقوع باشید،نیازی به شرکت در آن‌ها نیست. دانستن این مسائل به شما امکان این را می‌دهید که از نمایش به دور باشید و بر چیزی که تاثیر می‌گذارد غلبه کنید.

    ۳.به حرف پدر و‌مادرتان گوش‌دهید و از آن‌ها کمک‌ بگیرید. اگر به حرف آن‌ها گوش دهید، آن‌ها هم از احترام شما قدردانی کرده و به نوبه خود به شما گوش خواهند داد. اگر شما در منزل به والدینتان کمک کنید و حرف گوش کن باشید، آن‌ها هم آنطور که مسئولیتشان درباره شما را انجام می‌دهند. این به نفع شما خواهد بود.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید