انتشار این مقاله


نوزادی که چهار سال پس از مرگ والدینش متولد شده است!

رسانه‌های چینی گزارش کردند که نوزادی چهار سال پس از مرگ والدین خود که در تصادف جان باختند، از surrogate mother در چین متولد شده است.

رسانه‌های چینی گزارش کردند که نوزادی چهار سال پس از مرگ والدین خود که در تصادف جان باختند، از surrogate mother (زنی که به جای زن نازا از راه لقاح مصنوعی آبستن می‌شود) در چین متولد شده است.

زن و شوهری که در سال ۲۰۱۳ فوت کرده‌اند، چندین رویان منجمد شده به امید داشتن فرزند از طریق IVF داشتند. پس از حادثه، والدین این زن و شوهر برای اجازه گرفتن برای استفاده از رویان‌ها با مبارزه‌ی قانونی طولانی‌مدتی مواجه شدند.


مقالۀ مرتبط: روش IVF؛ چهار مرحله برای باردار شدن


پسری در دسامبر ۲۰۱۷ از مادر جایگزینی اهل Laos متولد شد. The Beijing News اولین گزارشگر این اتفاق بود. در این روزنامه توضیح داده شده است که چگونه بی‌سابقه بودن این مورد، والدین زن و شوهر مرحوم را در کشمکشی قانونی قرار داد.

بی‌سابقه بودن این رخداد

در حین حادثه، رویان‌‌ها در یک بیمارستان Nanjing به‌طور ایمن قرار داشتند و در منفی ۱۹۶ درجه در مخزن نیتروژن مایع منجمد بودند.

یک نبرد دادگاهی به این چهار پدربزرگ و مادربزرگ حق استفاده از تخم‌های بارور شده را داد. براساس گزارش‌ها، هیچ سابقه‌ای وجود نداشت که آیا آن‌ها می‌توانستند رویان‌های منجمدشده‌ی فرزندان خود را به ارث ببرند یا نه. سرانجام، رویان‌ها را تحویل گرفتند، اما طولی نکشید که مشکل بعدی ایجاد شد؛ فقط در صورتی امکان گرفتن رویان‌ها از بیمارستان Nanjing بود که مدرکی مبنی بر ذخیره‌ی آن‌ها توسط بیمارستانی دیگر وجود داشت. اما باتوجه به نامعلومی قانونی در مورد رویان‌ها، پیدا کردن موسسه پزشکی دیگر در چین که بخواهد درگیر شود، دشوار بود. و درمورد چگونگی جایگزینی غیرقانونی در چین، تنها گزینه‌ی منطقی جستجو در خارج از مرزهای این کشور بود.

اثبات اصلیت و ملیت

در نهایت، این پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با آژانس جایگزینی‌ای مشورت کردند و تصمیم‌شان Laos شد، جایی که تجارت جایگزینی رویان قانونی بود. چون هیچ هواپیمایی مایل به پذیرفتن بطری thermos-sized نیتروژن مایع نبود، این بار ارزشمند باید با ماشین حمل می‌شد.

در Laos، رویان در رحم مادر جایگزین ایمپلنت شد و در دسامبر ۲۰۱۷ پسری به دنیا آمد. تبعیت بچه که Tiantian نام داشت، مشکلی دیگری بود. به همین دلیل او نه در Laos، بلکه در چین متولد شد؛ مادر جایگزین با ویزای توریستی ساده به آنجا مسافرت کرد.

چون والدینی برای اثبات اصلیت نبود، همه‌ی چهار پدربزرگ و مادربزرگ برای تصدیق اینکه نوزاد نوه‌ی واقعی‌شان است و هردو والدینش ملیت چینی دارند، باید خون می‌دادند و آزمایش DNA انجام می‌گرفت.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید