انتشار این مقاله


چگونه یک آهنگ موفق بنویسیم؟

دانشمندان مدعی اند آنچه آهنگ موفق را از غیرموفق افتراق می‌دهند، یافته‌اند.

به ازای هر آهنگی که در رتبه‌بندی آهنگ‌های پاپ قرار می‌گیرد، کاری خیلی بیشتری از یک صدای تپ‌تپ انجام پذیرفته است. امروزه دانشمندان مدعی اند آنچه آهنگ موفق را از غیرموفق افتراق می‌دهند، یافته‌اند.

محققان نیم میلیون آهنگ منتشر شده در انگلیس بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۵ را از دیتابیس AcousticBrainz آنالیز کردند. پروژه AcoustixBrainz از نرم افزار برای استخراج ویژگی‌های پایه این آهنگ‌ها مثل ریتم و فرکانس استفاده می‌کنند.

مشخصاتی مربوط به سطوح بالاتر توسط تکنیک‌های یادگیری ماشینی که توسط کارشناسان آموزش داده شده‌اند ارائه می‌شود. ویژگی‌های اساسی این تکنیک‌ها در جهت شناخت ویژگی‌های صوتی (به عنوان مثال موزون بودن و تون آهنگ) و حالت (به عنوان مثال شاد بودن، آرام بودن) موسیقی است. محققان با توجه به این که این ویژگی‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند و اینکه آیا معیارها برای ۱۰۰ آهنگ‌ مختلف برتر در  U.K. متفاوت هستند یا نه، آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها دریافتند در طول ۳ دهه‌ی گذشته آهنگ‌ها کمتر شاد شده‌اند و  تون آرام‌تری دارند اما با وجود تون آرام موزون‌تر هستند. اما میان آهنگ‌هایی که در رتبه‌بندی آهنگ‌های برتر قرار گرفته بودند و سایر آهنگ‌ها، تفاوت فاحشی وجود داشت. در کنار سایر ویژگی‌ها، آهنگ‌هایی که در رتبه‌بندی‌ها قرار گرفته بودند شادتر و موزون‌تر بودند.


مقالات مرتبط: 

کامپیوترها تنها با اسکن مغزی، می‌توانند آهنگی که گوش کرده‌اید را تشخیص دهند!

ضرب‌آهنگ ۸: نبض پیانو، فردریک شوپن

دانش موسیقی‌های برتر (تاپ هیت‌ها)


نویسندگان نتایج را در  Royal Society Open Science منتشر کردند.

برای مثال آهنگ “Shake it Off” از تیلور سویفت، بین آهنگ‌های موزون نمره بالایی دارد و در چارت‌های ۲۰۱۴ قرار گرفته است. از طرف دیگر آهنگ “Cristina” از Desperate Journalist، امتیاز پایینی در آهنگ‌های موزون داشته و در لیست رتبه‌بندی‌ها قرار ندارد.

در سلسله تیپ‌های آهنگ از گذشته، تیم با دقت ۷۴% قادر به پیش بینی آهنگ‌هایی که در رتبه بندی قرار می‌گیرند، شدند. پس اگر شما یک خواننده خواهان نوشتن یک آهنگ موفق هستید با استفاده از ویژگی‌های آهنگ‌های تاپ رتبه‌بندی، می‌توانید شانس ستاره شدن آهنگ‌تان را به بیش‌ترین حد ممکن برسانید.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید