انتشار این مقاله


چگونه زندگی بهتر می‌شود؛ طرح خلاصه‌ای از اینکه زندگی چگونه بهتر می‌شود

دنیا معتقد است که موفقیت شما را شاد می‌کند اما واقعیت این است که شادی شما را موفق می‌کند.

فصل بیست و دوم از کتاب How life works | اثر Andrew Matthews

طرح خلاصه‌ای از اینکه زندگی چگونه بهتر می‌شود

در این‌جا خلاصه‌ای داریم از اینکه زندگی چگونه بهتر می‌شود

هیچ چیزی در این دنیا واقعا جامد نیست! (اثبات شده توسط آزمایش‌های صدساله‌ی فیزیک کوانتوم) بدین معنی که:

  • همه چیز انرژی است. (اثبات شده با فرمول معروف انیشتین e=mc۲)
  • ماده افکار متبلور شده است.
  • افکار بر ماده تأثیر می‌گذارد. (این مطلب توسط دکتر Emoto و کریستال‌های او اثبات شده است)
  • وقتی یک الکترون در چرخش خود تغییراتی می‌دهد، این تغییرات در کل دنیا اعمال می‌شود. (همانگونه که توسط استاد پال ولفگنگ اثبات شد) که نشان داد همه چیز در دنیا با یکدیگر در ارتباطند.

همه‌ی این‌ها فراتر از باور به نظر می‌رسند اما این همان مفهوم خلقت و انفجار بزرگ می‌باشد. دنیایی که با سرعت نور در حال گسترش است مسلما فراتر از باور نیز خواهد بود. به این فکر کنید که در هر ثانیه ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ اتفاق در بدن شما در حال رخ دادن است.

تمامی این‌ها بسیارشگفت انگیز هستند از جمله‌ی این واقعیت که: ضمیر ناخودآگاهتان، تمام افکار و احساساتی را که تا به حال تجربه کرده‌اید ذخیره می‌کند (به این دلیل است که  هیپنوتیزم به دنبال خاطرات قدیمی شما می‌باشد.)

از آن‌جا که همه چیز با هم در ارتباط هستند، ضمیر ناخودآگاه نیز به همه چیز متصل است. این نشان دهنده‌ی این است که چرا: ضمیر ناخودآگاهتان باعث ساخت تجربه‌های جدید زندگی شما می‌شود و احساسات ناخودآگاه، شما را کنترل می‌کند.

زمانی که به طرز متفاوتی احساس می‌کنید، سرنوشت خود را تغییر می‌دهید! شما مسئول تجربه‌های زندگی خود هستید. این شمایید که لحظه به لحظه زندگی خود را می‌سازید.

فرمول شادمانی و موفقیت در چیست؟

  • با لذت و اشتیاق زندگی کنید.
  • برای داشتن ذهنیت شفاف از آنچه که خواهان آن هستید، از قوه‌ی تخیل و تصور خود استفاده کنید.
  • در رسیدن به اهداف خود ایستادگی کنید.
  • بدون ترس و قضاوت دیگران زندگی کنید.
  • هرگز ناامید نباشید.
  • از ته دل ببخشید.
  • بی دلیل عاشق باشید.

حتما خواهید گفت: “واقع بین باش! چه کسی این گونه زندگی می‌کند؟” و پاسخ این است که یک بچه سه ساله اینگونه زندگی می‌کند! در سه سالگی شما می‌دانید که زندگی چگونه بهتر می‌شود.

عیسی مسیح می‌گوید: جز کسی که مانند بچه‌ی سه ساله دچار تغییر نشود، کسی نمی‌تواند به بهشت وارد شود.

به نظر شما او درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کند؟

بهشت ملکی برای مردگان، در جایی بین زهره و اورانوس نیست بلکه بهشت جایی از ذهن انسان است. بهشت جایی از بودن است که زندگی به طرز معجزه آسایی راحت‌تر می‌شود!

مخلص کلام

خوشبختانه لزومی ندارد که قوانین فیزیک کوانتوم را به خاطر بسپارید. فقط کافی است در مورد رفتارهای بچه‌های سه ساله بیشتر مطالعه کنید!

آیا موفقیت من را شاد خواهد کرد؟

نخیر! ابتدا باید شاد باشید و خود را دوست داشته باشید.

 اگر قبل از پیشرفت بدبخت باشید بعد از پیشرفت هم بدبخت خواهید بود. اگر بدون ۱ میلیون دلار احساس بی ارزشی می‌کنید، با یک میلیون دلار هم احساس بی‌ارزشی خواهید کرد. اگر دنیا بدون خواستگار ارزشی ندارد، با وجود خواستگار نیز ارزشی نخواهد داشت. در این صورت دستیابی به اهدافتان، شما را شاد نمی‌کند. شما باید خودتان را وقتی که به هدفی نمی‌رسید دوست داشته باشید.

مخلص کلام

مردم معتقدند که موفقیت شما را شاد نگه می‌دارد در صورتیکه واقعیت این است که شادی شما را موفق می‌کند!

هرچه که بیشتر شاد می‌شوید

صبح امروز با رادیو مصاحبه داشتم. سارا میزبان بود و داستان خود را برای شنوندگان تعریف می‌کرد. او توضیح داد: من ۵ سال پیش شاد نبودم. نامزدم همیشه شاد است. نامزد من با مهاجران کار می‌کند. او به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد به نفسشان را به دست بیاورند و زندگی جدیدی را آغاز کنند پس او فرد مثبتی می‌باشد که از جنبه‌ی خوب به موضوعات می‌نگرد.

هر بار که از چیزی شکایت می‌کردم، او می‌گفت: “چه چیز خوبی در رابطه با این رخداد وجود دارد؟” اگر از این که آخر هفته باید کاری را انجام دهم ناراحت بودم. او از من می‌پرسید: “کار کردن در آخر هفته چه حسی دارد؟ ترافیک کمتر است و این یعنی شما صاحب یک شغل هستید!”

او همیشه من را تشویق می‌کرد که به چیزهای مثبت فکر کنم. اوایل عوض کردن افکارم برایم دشوار بود اما دیدن جوانب مثبت قضیه این کار را آسان‌تر ساخت. من شادتر بودم در نهایت به دنبال چیزهای خوب بودن برایم تبدیل به عادت شد. حالا که احساسی شادتر دارم نمی‌توانم باور کنم که چقدر خوش شانس شده‌ام!

تجربه‌ی سارا درواقع خلاصه‌ای از این کتاب است. ابتدا کمی سخت است که دلایلی برای شاد بودن پیدا کنید اما کم‌کم این روند آسان‌تر خواهد شد. هرچقدر احساس بهتری داشته باشید، خوش شانس‌تر خواهید بود. برای آن دسته از ماها که نامزد سارا را نداریم تا به ما کمک کند، خواندن سه فصل بعدی که حاوی اصول ساده‌ای می‌باشد، خالی از لطف نخواهد بود.

پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید