انتشار این مقاله


زندگی کردن در خارج از کشور بهترین راه شناختن خودتان است

زندگی در خارج از کشور چه تاثیری روی شناخت ما از خودمان دارد؟

آیا تا به حال در خارج از کشور زندگی کرده‌اید، یا خواسته‌اید که زندگی کنید؟ اگر هنوز شانسی نیافته‌اید تا امتحانش کنید، هیچ زمانی بهتر از زمان حال نیست. طبق مطالعه‌ای جدید، زندگی کردن در خارج از کشور نه تنها یک راه عالی برای شناختن دنیا است، بلکه یک راه بسیار خوب برای شناخت خودتان نیز است.

مسافر در آینه

مطالعه اول بسیار سر راست بود. آن‌ها یک نظرسنجی ۱۲ سواله طرح کردند و میان افراد ماهر در سفر و افراد علاقه‌مند به خانه پخش کردند. شرکت‌کنندگان به اینکه چه‌قدر خوب با این موافقند که “من به طور کلی، درک درستی از اینکه چه کسی هستم، دارم،” و “من به ندرت درگیر جنبه‌های مختلف شخصیتم هستم” امتیاز دادند. کسانی که در خارج از کشور تحصیل کرده بودند قاطعیت بسیار بیشتری درباره شخصیتشان و باورشان از خودشان داشتند. این باعث شد محققان به این فکر بیافتند که: چه می‌شود اگر افراد با “باور به خود” شفاف‌‌تر به احتمال بیشتر در خارج از کشور تحصیل کرده باشند؟

این جایی است که مطالعه دوم به میان می‌آید. برای این بخش، آن‌ها بر روی افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده بودند و گروه دیگری که چنین برنامه‌ای در آینده نزدیک نداشتند، تمرکز کردند. علاوه بر سوالات درباره میزان باور به خود، از آن‌ها سوالاتی درباره رابطه حس آن‌ها از خودشان و جامعه اطراف‌شان پرسیده شد. دوباره، آن‌هایی که در خارج از کشور زندگی کرده بودند امتیازهای بسیار بیشتری در اطمینان از خودشان کسب کردند. در مطالعه‌ای دیگر گروه دریافت که، زمانی که شما در خارج سپری می‌کنید تاثیر بیشتری از تعداد کشورهایی که زندگی کرده‌اید دارد، و آن‌ دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کردند اطمینان و قاطعیت بیشتری درباره مسیر شغلی و تصویر کلی از آینده‌شان داشتند.

فکر کردن خارج از مرز

زندگی کردن در خارج با سایر تجربیات جابه‌جایی در زندگی متفاوت است – بسیاری از آن‌ها، مانند شروع یک کار تازه، همراه هستند با کاهش شفافیت باور به خود. اما شناختن خود تنها یکی از منافع زندگی در جای دیگر است. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که هر چه افراد به مدت طولانی‌تری در خارج از کشور زندگی می‌کنند، خلاق‌تر می‌شوند. معمای شمع کارل دانکر هم این ادعا را تایید می‌کند، که نشان داده افرادی که بهتر سفر کرده‌اند با احتمال بیشتری خارج از چارچوب فکر می‌کنند و برای این معما راه‌حلی پیدا می‌کنند. مطالعه‌ای دیگر مفهوم مشابهی را بررسی کرده، و دریافته که افراد با خلاقیت بیشتری فکر می‌کنند حتی اگر برنامه زندگی در خارج از کشور را در آینده نزدیک داشته باشند. علم پشت آن روشن است: اگر می‌خواهید روی هویت‌تان متمرکز شوید و ذهن‌تان را آزاد کنید، کاری که باید بکنید سفر است.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید