انتشار این مقاله


تصاویر مغز زیبایی و پیچیدگی آگاهی را نشان می‌دهند

این چیزی است که آگاهی به آن شبیه است.

این چیزی است که آگاهی به آن شبیه است – اما این اسکن مغز نیست. گرگ دان، عصب‌شناسی که هنرمند شده است، هنری را با کمک بران ادواردز هنرمند و فیزیکدان، عمدتا به وسیله دست و با استفاده از یک تکنیک قلم‌زنی مخصوص، ایجاد کرد. دان در مورد این پروژه، با نام خود منعکس شده، می‌گوید:

این قطعه طراحی شده است تا به عنوان تصویری بی سابقه از مغز باشد.

تصویر اصلی (بالا) تصویر قشر بصری را نشان می‌دهد. بقیه تصاویر (در زیر) به ترتیب از بالا: تالاموس و عقده‌های پایه‌ای (که حواس ما، حرکت و تصمیم گیری را کنترل می‌کند)، مخچه (که بر حرکت و حس عمقی نظارت می‌کند – آگاهی از بدن خود)، چین پریتال سینوسی مغز (که حرکت و بینایی را تکمیل می‌کند) و مغز و مخچه (که حرکت و تجسم را به همراه ویژگی‌های اساسی مانند تنفس اداره می‌کنند).

برای ایجاد آثار هنری، دان ابتدا اطلاعاتی از مغز انسان را جمع آوری کرد، از جمله اسکن و تصویر دقیق نورون‌ها و نحوه اتصال آن‌ها به یکدیگر. او این کار را به عنوان الهام بخش برای نقاشی‌های دست، بر روی ورق‌های شفاف انجام داد.

دان با همکاری ادواردز این نقشه‌ها را از طریق یک مدل کامپیوتری که شبیه سازی حرکت‌های سیگنال‌ها در مغز است شبیه سازی می‌کند که چگونه نورون‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این دو سپس الگوهای حاصل را با استفاده از یک تکنیک که لایه‌های برگ طلا را می پوشاند، چاپ می‌کنند.

در نتیجه، همزمان که نور از تصاویر عبور می‌کند ، به نظر می‌رسد که با برجسته کردن لایه‌های مختلف نورون و جریان اطلاعات بین آن‌ها، به تصاویر زندگی می‌بخشد. دان می‌گوید:

ما عمق و گستردگی فعالیت‌های عصبی را نشان می‌دهیم که به ما اجازه می‌دهد تا متوجه وجودمان باشیم.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید