انتشار این مقاله


NIH از افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گرما برای سالمندان خبر می‌دهد

طبق اعلام موسسه ملی بهداشت آمریکا، بزرگسالان سالخورده در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های مرتبط با گرما هستند

طبق اعلام موسسه ملی بهداشت آمریکا، بزرگسالان سالخورده در معرض خطر بیشتری برای بیماری‌های مرتبط با گرما هستند، که می‌تواند شامل سکته گرما، ادم گرما، انسداد گرما، سرگیجه‌های گرما، و خستگی گرما باشد.

عواملی که می‌توانند خطر را افزایش دهند عبارتند از:  تغییرات مرتبط با سن پوست؛ مانند گردش خون ضعیف و غدد عرق ناکافی. بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و همچنین بیماری‌های دیگر؛ فشار خون بالا و سایر شرایطی که نیاز به تغییر در رژیم غذایی دارند؛ کاهش تعریق، ناشی از داروهایی نظیر دیورتیک‌ها و آرام بخش‌ها؛ استفاده از داروهای متعدد؛ داشتن اضافه وزن یا وزن کم؛ نوشیدن مشروبات الکلی؛ و از دست دادن آب. این خطر تحت تاثیر عوامل مرتبط با سبک زندگی نیز افزایش می‌یابد.

به خصوص در روزهای گرم و مرطوب، افراد مسن، علی‌الخصوص افرادی که در معرض خطر هستند، باید در داخل خانه بمانند، به ویژه اگر هشدار آلودگی هوا نیز وجود داشته باشد. مقدار زیادی مایعات باید مصرف شود، و لباس‌های راحتی با رنگ روشن پوشیده شود. خانه‌ها باید خنک باشند و یا این افراد باید به جای خنکی بروند.

طبق گفته موسسه ملی بهداشت، “سکته‌ی گرما یک نوع شدید هیپرترمی است که زمانی رخ می‌دهد که بدن توسط گرما احاطه شود و قادر به کنترل دمای خود نباشد.” علائم عبارتند از سردرد، تغییر در رفتار (سردرگمی، رفتار تهاجمی، گیجی، گزافه گویی یا کما)؛ پوست خشک و پف کرده، ضربان سریع و عدم عرق کردن. اگر فردی، به ویژه یک فرد مسن مبتلا به هر یک از این علائم است باید فورا به پزشک مراجعه کند”.

سمیه بهمرام


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید