انتشار این مقاله


بالا بردن مصرف ویتامین و مواد معدنی می‌تواند از لبخند شما محافظت کند

همه می‌دانند که خوردن ترکیبی خوب از ویتامین و مواد معدنی برای سلامت بهینه حیاتی است.

همه می‌دانند که خوردن ترکیبی خوب از ویتامین و مواد معدنی برای سلامت بهینه حیاتی است، اما آیا می‌دانستید که این مواد مغذی برای سلامت دندان شما ضروری هستند؟ با توجه به آمار مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها، ۴۷.۲ ٪ از بزرگسالان آمریکایی نوعی بیماری پریودنتال دارند. اما با استفاده از ویتامین و مصرف مواد معدنی و درمان موثر دندان، پوسیدگی دندان کشور می‌تواند به طور قابل‌توجهی بهبود یابد.

یک دوز ثابت فلوراید

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که در آب یافت می‌شود. بر اساس تحقیقات، دندانها به شدت به آن نیاز دارند چون تحقیقات نشان داده‌اند که می‌تواند نرخ پوسیدگی‌ها را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. ۹۵ درصد از تمام برندهای برجسته خمیر دندان حاوی فلوراید هستند و همچنین برای کسانی که به حفاظت بیشتر در برابر کرم‌خوردگی نیاز دارند، نسخه دیگری نیز وجود دارد. راههای زیادی برای افزایش مصرف فلوراید وجود دارد: از جمله مصرف  مواد غذایی و نوشیدنی فرآوری شده.

کلسیم و ویتامین D

کلسیم برای قوی نگه داشتن ماهیچه‌ها، مفاصل، و استخوان‌ها به خوبی ثابت شده‌است، اما در حفاظت از دندان‌های شما نیز بسیار قدرتمند است. کلسیم با جایگزینی ذرات کلسیم از دست رفته دندان ها و لثه ها را حفظ می‌کند. بنابراین، ضروری است که رژیم غذایی شما پر از محصولات لبنی، ماهی، بادام و سبزیجات سبز تیره باشد. همچنین باید مصرف ویتامین D خود را بالا نگه دارید چون این به جذب کلسیم کمک می‌کند. ویتامین D از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از خوردن مکمل‌های غذایی و خوردن یک رژیم سالم از ماهی چرب، غذاهایی که با ویتامین D مانند غلات و زرده تخم‌مرغ تقویت شده‌اند ، جذب می‌شود.

فسفر را فراموش نکنید

فسفر دومین ماده معدنی است که در بدن یافت می‌شود و ۸۵ درصد آن به تنهایی در دندان‌ها و استخوان‌ها یافت می‌شود. دست در دست با کلسیم و ویتامین D کار می‌کند تا دندان‌های شما را سالم نگه دارد و به نظر خوب برسید. تا زمانی که رژیم غذایی متعادل دارید، باید به اندازه کافی فسفر را مصرف کنید تا بهداشت دهان خود را در شرایط بالا نگه دارید. با این حال، اگر شما به دنبال جذب غذاهای غنی از فسفر هستید، بوقلمون، ماهی تن و تخم آفتابگردان در رده‌های بالا قرار می‌گیرند. این مواد غذایی که پروتئین بالایی دارند به افزایش جذب این ماده معدنی حیاتی کمک می‌کنند.

برای سالم نگه داشتن دندان، باید با پیروی از یک برنامه بهداشت خوب، مراقب آن‌ها باشید. با این حال، ویتامین و مواد معدنی که شما مصرف می‌کنید نیز نقش محوری بازی می‌کند. به منظور حفظ دندان‌های قوی، سالم، مروارید وار و  سفید، کلسیم، ویتامین D و فسفر یک اجبار هستند.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *