انتشار این مقاله


اعتماد به نفس یک ویژگی بسیار ضروری برای موفقیت است

اعتماد به نفس بدون یک پایه قوی به سادگی، گستاخی بسیار زیاد است.

اعتماد به نفس یک ویژگی بسیار ضروری برای موفقیت است. اعتماد به نفس در هرم موفقیت مربی وودن به عنوان ، “احترام بدون ترس ممکن است از آمادگی و داشتن همه چیز در دیدگاه مناسب حاصل شود. “. تعریف می‌شود.

این تعریف یکی از جملاتی را که مربی وودن به آن علاقه داشت را منعکس می‌کند:

ناکامی در آماده شدن آماده شدن برای شکست است.

او اعتقاد داشت که اعتماد، بخش مهمی از موفقیت است. او می‌گفت: “اگر اعتماد به نفس ندارید، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید دیگران به شما اعتماد داشته باشند.”

هنگامی که از او سوال شد که چگونه یک فرد می‌تواند اعتماد به نفس به دست آورد، مربی پاسخ بسیار شبیه به زمانی که از او سوال شد چگونه یک شخص می‌تواند توازن و وقار به دست آورد. “آیا این کار آسان است؟ اصلاً. این کار بسیار، بسیار دشوار است، چگونه می‌توانیم آن را بدست آوریم؟ با کارآمد بودن، اشتیاق، صمیمیت، همکاری و وفاداری. با حفظ خویشتن‌داری. با هشیار و زنده بودن و دائماً مشاهده چیزهایی که در اطرافمان اتفاق می‌افتد و گم نشدن در تونل باریک دیدگاه خودمان. با ابتکار عمل و عدم ترس از شکست، متوجه می‌شویم که ما کامل نیستیم و در حقیقت ممکن است شکست بخوریم. با مصمم بودن و ماندگاری در دستیابی به اهداف واقع بینانه که برای خودمان تعیین کردیم. قرار گرفتن در شرایط مناسب اخلاقی، ذهنی، احساسی و فیزیکی. با ماهر بودن با دانستن آنچه که انجام می‌دهیم با توانایی انجام آن و انجام آن با سرعت مناسب. و با داشتن توجه به دیگران. این پایه و اساس باعث ایجاد اعتماد به نفس و وقار توازن شما بصورت واقعی خواهد شد.”

ممکن است بعضی از خوانندگان از این عنوان که در کتاب “بسکتبال مدرن کاربردی” مربی وودن اعتماد به نفس و یا وقار و توازن را به عنوان ویژگی‌های شخصیتی مطلوب یک مربی یا مربی دستیار اشاره نمی‌کند، تعجب کنند. این بدان معنا نیست که آن‌ها بخش مهمی از رهبری نیستند؛ برعکس، او آن‌ها را ضروری می‌داند.

اما مربی معتقد بود که آن‌ها تنها می‌توانند به عنوان محصول جانبی بلوک‌های هرمی که در زیر آن‌ها قرار دارد حضور داشته باشند. به عبارت دیگر، اطمینان و وقار و توازن در خلاء وجود ندارد. اعتماد به نفس بدون یک پایه قوی به سادگی، گستاخی بسیار زیاد است. مربی به بازیکنان خود هشدار داد:

بدون ترس از هر حریف به او احترام بگذارید و بدون گستاخی نسبت به خودتان اعتماد به نفس داشته باشید.

مربی وودن به وضوح مشخص کرد که سطح اطمینان او به آن‌چه که با آن رقابت می‌کند، ارتباطی ندارد. اعتماد به نفس او نتیجه دانشی بود که او همه چیز را در حد توانایی خود برای آماده کردن خود و تیم خود برای انجام در بالاترین سطح خود – نه تنها با توجه به مهارت های بسکتبالی تیم، بلکه از نظر شخصیتی نیز انجام داده بود.

مربی همچنین به ما در مورد دام خطاهای اعتماد غلط هشدار داد در مورد چیزی که به ما این فرض را می‌دهد که موفقیت ما در گذشته به نوعی خود را بدون کار سخت و آماده سازی لازم تکرار می‌کند. او بسیار علاقمند به گفتن این بود که بود: “هنگامی که موفقیت سر شما گرم می کند، شما با شکست مواجه می‌شوید.”

شعر Swen Nater در مورد اعتماد بنفس فلسفه مربی قدیمی UCLA را به خوبی نشان می‌دهد:

اعتماد به نفس، صفت نجیب،
شگفت‌آوری که نمی‌توان خرید.
با آماده شدن در دروازه
بدون شک متوجه خواهید شد که آورده شده است.

زهرا اکبرزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید