انتشار این مقاله


بهترین درمان برای تغییر شخصیت افسرده

حدود ۱۳ درصد از افراد شخصیت افسرده‌ای دارند اما ثابت شده که می‌توان شخصیت افسرده را با گفتاردرمانی و مشاوره تغییر داد.

حدود ۱۳ درصد از افراد شخصیت افسرده‌ای دارند اما تحقیقات ثابت کرده است می‌توان شخصیت افسرده را با گفتاردرمانی و مشاوره تغییر داد. با وجود این‌که تصور بر آن است نمی‌توان شخصیت فرد را تغییر داد، نتایج حاصل از روان‌درمانی چیز دیگری می‌گوید.

افراد دارای شخصیت افسرده اغلب ناامید، منفی‌نگر، دارای اعتماد بنفس پایینی هستند. از زندگی خود ناراضی‌اند و خود را بی‌ارزش می‌دانند. دکتر ریچل مدوکس می‌گوید:

جالب آن‌جا ست که نه تنها به کمک درمان، افسردگی آن‌ها بهبود یافت؛ بلکه عادات مرتبط با این شخصیت نیز تصحیح شدند.


مقاله‌ی مرتبط: رژیم غذایی که باعث کاهش اضطراب و افسردگی می‌شود


این نتایج از بررسی ۱۵۹ داوطلب مبتلا به افسردگی مزمن که ۴۴ درصد از آن‌ها شخصیت افسرده‌ای داشتند، به دست آمده است. نتایج نشان می‌دهد افراد دارای شخصیت افسرده و غیرافسرده پاسخ یکسانی نسبت به روان‌درمانی نشان می‌دهند (مشخصا تأثیر درمان بر دارندگان شخصیت افسرده قابل توجه‌تر بوده است.).  پس از درمان به روش‌های گفتاری-رفتاری و سایکودینامیک، تنها ۱۱ درصد از داوطلبین هم‌چنان از افسردگی رنج می‌بردند. بنابراین شخصیت افسرده قابل تغییر است و در طول جلسات درمانی مداوم بهبود می‌یابد.

دکتر مدوکس در ادامه عنوان می‌کند:

بنابراین هم‌اکنون می‌دانیم افسردگی قابل درمان است. قدم بعدی بررسی فاکتور‌های دیگر مؤثر بر نتیجه مثل بیولوژی، دوران کودکی، تکامل، تروما و … خواهد بود.

 

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (2)
دیدگاهتان را بنویسید