انتشار این مقاله


مطالعه روی ۸۰۰ میلیون توئیت، چرخه روزانه مشخصی را در الگوهای فکری ما یافته است

با توجه به یافته های جدید منتشر شده در PLOS ONE، حالت تفکر ما در اوقات مختلف شبانه روز تغییر و از یک الگوی ۲۴ ساعته پیروی می‌کند. محققان دانشگاه بریستول توانستند با آنالیز هفت میلیارد کلمه مورد استفاده در ۸۰۰ میلیون توییت، شکل تفکر انسان‌ها را مطالعه کنند. محققان در زمینه هوش مصنوعی (AI) […]

با توجه به یافته های جدید منتشر شده در PLOS ONE، حالت تفکر ما در اوقات مختلف شبانه روز تغییر و از یک الگوی ۲۴ ساعته پیروی می‌کند. محققان دانشگاه بریستول توانستند با آنالیز هفت میلیارد کلمه مورد استفاده در ۸۰۰ میلیون توییت، شکل تفکر انسان‌ها را مطالعه کنند.

محققان در زمینه هوش مصنوعی (AI) و در پزشکی از روش AI برای تجزیه و تحلیل محتویات توییتر جمع‌آوری شده و گمنام در انگلیس استفاده کردند که هر ساعت در طول چهار سال در ۵۴ شهر بزرگ انگلستان مورد بررسی قرار گرفت تا تعیین شود که آیا حالت تفکر ما به صورت دسته جمعی در طول روز تغییر می‌کند یا خیر.

محققان حالت‌های عاطفی و شناختی مختلفی را در اندیشه‌های ما با شناسایی تغییرات در زبان از طریق ردیابی کلمات خاص در نمونه ی توییتر که با ۷۳ شاخص روان سنجی همراه هستند، مورد استفاده قرار می‌دهند و به تفسیر اطلاعات در مورد سبک تفکر ما می‌پردازند.

در ساعت ۶ بعد از ظهر، تفکر تحلیلی به اوج خود رسید، کلمات و زبان در این زمان با یک روش منطقی‌تر تفکر مرتبط است. با این حال، عصرها و شب‌ها این سبک تفکر، هیجان و انسجام بیشتری داشت.


بیشتر بخوانید: 


گرچه ۷۳ مقدار مختلف روان سنجی ردیابی شد، تیم بر این باور بود که تنها دو عامل اصلی مستقل وجود دارد که اغلب تغییرات زمانی را در بین داده‌ها توضیح می‌دهد.

اولین عامل که با یک پیک بیانی از ساعت ۵ صبح تا ۶ بعد از ظهر آغاز می‌شود، با اندازه گیری تفکر تحلیلی از طریق استفاده زیاد از اسم ها، مقالات و پیشنهادها مرتبط است، که در سایر مطالعات مربوط به هوش، این دوره، پیشرفت عملکرد کلاسی و آموزش را نشان می‌دهد. این دوره همچنین افزایش نگرانی در مورد موفقیت و قدرت را نمایان می‌کند. محققان در انتهای مقابل طیف، حالتی تحریک پذیر، اجتماعی و عاطفی را یافتند.

دومین فاکتور از ساعت ۳ صبح تا ۴ صبح را شامل می‌شود. محتویات توییتر جمع شده در این زمان با نگرانی‌های وسیع وجودی مرتبط است و احساسات مثبت را نشان نمی‌دهد.

به طور کلی، این مطالعه باعث کشف شواهد محکمی مبنی بر اینکه زبان ما به طور چشمگیری بین شب و روز تغییر کرده و منعکس کننده تغییرات در میزان نگرانی‌های ما و فرآیندهای شناختی و عاطفی است. این تغییرات هم زمان با تغییرات عمده در فعالیت عصبی و سطوح هورمونی همراه است، که نشان می‌دهد احتمالا با ریتم شبانه‌روزی بدن ما ارتباط مستقیم دارد. همچنین این مطالعه، تغییرات حالت‌های شناختی و عاطفی را در یک روش قابل پیش بینی طی ۲۴ ساعت نشان داد.

پروفسور Nello Cristianini، استاد هوش مصنوعی و سرپرست پروژه، گفت: “تجزیه و تحلیل محتوای رسانه‌ای، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند اطلاعات مفیدی را برای علوم اجتماعی و بیولوژیکی فراهم آورد. ما هنوز در تلاش هستیم تا یاد بگیریم که چگونه بیشترین استفاده را از آن داشته باشیم. “

Stafford Lightman، استاد پزشکی و متخصص نوروپزشکی در دانشکده پزشکی بریستول و یکی از نویسندگان این مطالعه افزود: “ریتم‌های شبانه‌روزی یکی از ویژگی‌های اصلی اکثر سیستم‌های بدن انسان هستند که درصورت اختلال به روانپریشی، بیماری‌های قلبی و عروقی و متابولیکی منجر شوند. استفاده از داده‌های رسانه‌ای ما را قادر می‌سازد تا پارامترهای عصبی روان شناختی را در جمعیت بی نظیری تجزیه و تحلیل و نحوه تغییرات زبان را به عنوان عملکرد روزانه درک کنیم. این به ما کمک می‌کند علت اصلی اختلالات را دریابیم.”

محمد نقوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید