انتشار این مقاله


آلزایمر: چگونگی کمک به یک مراقبت‌کننده

هنگامی که شما پیشنهاد می‌کنید به یک فرد مراقبت کننده از یک مبتلا به آلزایمر کمک کنید، باید مشخص و مصر عمل کنید.

مراقبت از آلزایمر یک کار روزمره است. هنگامی که شما پیشنهاد می‌کنید به یک فرد مراقبت کننده از یک مبتلا به آلزایمر کمک کنید، باید مشخص و مصر عمل کنید.

ارائه دهندگان سرویس‌های بهداشتی آلزایمر نیاز به حمایت کامل دارند. اگر فردی را می‌شناسید که از یک دوست عزیز مبتلا به بیماری آلزایمر مراقبت می‌کند، اینجا می‌توانید چگونگی کمک به او را پیدا کنید.


مقاله مرتبط: با وجدان خطر آلزایمر را کاهش دهید!


مشخص باش

قبول پیشنهادات عمومی کمک می‌تواند برای فرد مراقب سخت باشد زیرا آن‌ها تخصصی نیستند. اگر می‌خواهید از یک دوست که دوستش دارید حمایت کنید، یک پیشنهاد مشخص ارائه دهید. مثلا:
“من به فروشگاه مواد غذایی می‌روم. چه می‌توانم برای شما انتخاب کنم؟”
“من فردا بعد از ظهر یک ساعت آزاد می‌شوم. آیا می‌توانم ، در حالی که شما مشغول کاری هستید یا وقت خود را برای خود صرف می‌کنید ، برای شما وقت بگذارم؟”
“من دستور غذای گوشت خوک خود را دو برابر کردم تا بتوانم آن را با شما به اشتراک بگذارم.
“آیا شما به تعدادی لباس‌ شسته شده و تمییز نیاز دارید؟ من امروز می‌توانم آن را بردارم و فردا تمییز تحویل شما دهم.”
“آیا چمن حیاط شما باید زده شود؟ من خوشحال می‌شوم که این آخر هفته این کار را بر عهده بگیرم.”


مقاله مرتبط: تقویت سلول های ایمنی مغز می تواند باعث توقف آلزایمر شود


چک کنید

ارسال یک کارت یا تماس با فرد مراقب می‌تواند راهی معنی دار برای نشان دادن پشتیبانی باشد. ایمیل‌ها و پیام‌های متنی هم تاثیرگذار است، اما اغلب بازدید‌های شخصی بهتر است. تماس با جهان خارج می‌تواند به تقویت روح فرد مراقب کمک کند.


مقاله مرتبط: مسیرهای نابودی بافت مغز در بیماری آلزایمر شناسایی شدند


تشخیص علائم استرس مددگر

به خاطر داشته باشید که بعضی از افراد مراقبت‌کننده زمان دشواری در هنگام دریافت کمک داشته‌اند، که به اشتباه تصور می‌شده باید همه کارها را خودشان انجام دهند. این نگرش می‌تواند نه تنها برای فرد مراقبت‌کننده، بلکه برای فرد مبتلا به آلزایمر نیز مضر باشد. استرس مراقبت کننده می‌تواند منجر به تحریک پذیری، خشم، خستگی، برداشت اجتماعی، اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات شود.

اگر پیشنهادات شما برای کمک پذیرفته نشود، با ملایمت مصر باشید. به مراقب یادآوری کنید که او مجبور نیست به تنهایی این کار را انجام دهد – و بهترین راه برای مراقبت از شخص دیگری، ابتدا مراقبت از خودتان است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید