انتشار این مقاله


چاقی کودکان، چاقی بزرگسالان: یک مسیر مشکل آفرین

چاقی کودکان، چاقی بزرگسالان: یک مسیر مشکل آفرین از دهه ۱۹۷۰، میزان بروز چاقی کودکان در ایالات متحده بیش از سه برابر شده است و تقریبا ۲۰ درصد کودکان ۶ تا ۱۹ ساله در حال حاضر چاق هستند. محققان با مطالعه چاقی در دوران کودکی در دانشگاه هاروارد، مدلی را برای بررسی دوران کودکی کسانی […]

چاقی کودکان، چاقی بزرگسالان: یک مسیر مشکل آفرین

از دهه ۱۹۷۰، میزان بروز چاقی کودکان در ایالات متحده بیش از سه برابر شده است و تقریبا ۲۰ درصد کودکان ۶ تا ۱۹ ساله در حال حاضر چاق هستند. محققان با مطالعه چاقی در دوران کودکی در دانشگاه هاروارد، مدلی را برای بررسی دوران کودکی کسانی که در بزرگسالی نیز چاق اند، طراحی کردند.

“زک وارد” نویسنده اصلی مطالعه ی “طراحی مسیرهای چاقی کودکی تا بزرگسالی” که در مجله پزشکی نیوانگلند آمده است، می گوید: “ما پنج مجموعه داده های ملی را جمع آوری کردیم که اندازه گیری‌های قد و وزن برای حدود ۴۰۰۰۰ کودک و بزرگسال است. “در ایالات متحده، ما حقیقتا اطلاعات زیادی در مورد کودکان برای مدت زمان طولانی نداریم پس برای پیش‌بینی خطرات چاقی آینده نیازمند یک روش جدید هستیم”.

“وارد” و همکارانش برای بروزرسانی داده ها از نمودار وزنی استفاده کردند که در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ جمع آوری ‌شده بود و از آن زمان به بعد برای محاسبه رشد وزنی استفاده نشده است.

بر اساس مدل سازی، تیم برآورد می‌کند که تا سن ۳۵ سالگی:

۵۹ درصد از کودکان نوپا (۱۲ تا ۳۶ ماهه) چاق خواهند بود

۵۷ درصد از کودکان ۲ تا ۱۹ ساله چاق خواهند بود

۷۹ درصد از ۲ ساله ها با چاقی شدید، به شدت چاق خواهند بود

۹۴ درصد از ۱۹ ساله ها با چاقی شدید، به شدت چاق خواهند بود


بیشتر بخوانید:


تماس برای مداخله

“وارد” و همکارانش امیدوار هستند که یافته های خود را به زودی برای مداخله در روند مدارس، مانند غذا های سالم و تنظیم زمان بررسی کودکان و همچنین تغییرات سیاست های عمومی مانند مالیات بر نوشیدنی ها با قند بالا، امیدوار باشند. آنها همچنین امیدوارند مداخلات قوی والدین و متخصصین اطفال را شاهد باشند. با توجه به تأثیر عوامل نژادی / قومی و اجتماعی-اقتصادی بر چاقی، “وارد” می‌گوید، هر راه حل نیاز به یک رویکرد چند جانبه دارد.

دکتر کریستوفر بولینگ رئیس بخش چاقی آکادمی کودکان آمریکایی می‌گوید:”هیچ کس واقعا نمی‌تواند غذای سالم بخورد اگر خانواده غذای سالم نداشته باشد – شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک کودک به تنهایی این کار را انجام دهد.” “اما همچنین باید مراقب باشیم که چه اتفاقی در مراکز مراقبت از کودکان می‌افتد. ما باید به مدارس کمک کنیم. ما باید کارهایی انجام دهیم تا فعالیت جسمی را در جوامع افزایش دهیم. “

دکتر بولینگ می‌گوید: مهم است که متخصصان اطفال، تغذیه و فعالیت های سالم را ارتقاء دهند، همچنین ضروری است که آنها با بیماران و والدینشان، زمانی که آماده تغییر هستند همکاری کنند.

“وارد” افزود: هیچ روش واحد در همه جا، موفق نخواهد شد.

“ما با سیاستمداران مختلف محلی – ایالت ها و شهر های مختلف – برای مدل سازی راهبردهای مقرون به صرفه بر اساس زمینه محلیشان کار می‌کنیم “. “ایالت ها و شهرها نقش مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند با مداخلاتی که ممکن است برای جمعیت آنها بهتر باشد کمک کنند.”

ارسلان رنجبر


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید