انتشار این مقاله


سازمان غذا و دارو درباره‌ی جوان سازی واژن با لیزر هشدار می‎دهد

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) درباره استفاده از لیزرها و سایر وسایل پزشکی برای “جوان سازی” واژن و پروسه‌های زیبایی مشابه، هشدار داده است.

اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) درباره استفاده از لیزرها و سایر وسایل پزشکی برای “جوان سازی” واژن و پروسه‌های زیبایی مشابه، هشدار داده است، البته پس از این که متوجه شدند درمان‌های اینچنینی بالقوه مضر هستند.‌
این هشدار در مورد دستگاه‌های مبتنی بر انرژی صادر شده است که قول می‌دهند شرایط و علائم واژینال را از طریق لیزر درمانی درمان کنند.


مقاله مرتبط: احیا و جوان‌سازی سلول‌ها توسط ترکیبات موجود در توت و شراب قرمز


طبق گزارش FDA، درمان‌هایی مانند جوان سازی دوباره واژینال ادعا می‌کنند که به مسائل مربوط به یائسگی مانند شلی یا خشکی واژن، بی اختیاری ادرار یا درد در طول رابطه جنسی کمک می‌کنند، با این حال “ایمنی و کارآیی” این روش‌ها ثابت نشده است.
بسیاری از درمان‌های جوان سازی واژن نیز ادعا می‌کنند که کانال واژینال را تنگ و سفت می‌کنند.
FDA گفت: به جای کمک به مسائل واژن، روش‌های زیبایی با استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر انرژی ممکن است باعث سوختگی واژن، زخم، درد در هنگام مقاربت و یا درد مزمن و مکرر شوند.


مقاله مرتبط: لیزر تا چه مدت موثر است؟


در حال حاضر، دستگاه‌های مبتنی بر انرژی تنها دارای اجازه برای استفاده دارویی برای تخریب بافت پیش‌سرطانی گردن رحم یا واژن و زگیل تناسلی است.
برای جلوگیری از درمان‌های دروغین بازار، FDA هفت نامه را به شرکت‌هایی که روش‌های جوان سازی واژن را ارائه می‌دهند صادر کرد.
دکتر اسکات گوتلیب، عضو هیئت F.D.A گفت:

این محصولات دارای خطرات جدی هستند و شواهد کافی برای حمایت از استفاده آن‌ها برای این اهداف وجود ندارد. ما عمیقا نگران این هستیم که زنان آسیب بینند.

شرکتی که هشداری با عنوان “بازاریابی نامناسب” صادر کرد، Cynosure، روشی را به نام MonaLisa Touch ارائه می‌دهد که به گفته وب سایتش ادعا می‌کند “تقریبا بدون عوارض جانبی” است.


مقاله مرتبط: واژینیت یا التهاب واژن


کالج مامایی و زنان و زایمان (ACOG) قبلا در مورد درمان لیزر واژینال اعلام کرده است که: ” ماماها و متخصصین زنان و زایمان باید از شواهد موجود در مورد شیوه‌های نوین شناخت داشته باشند و باید در مورد اتخاذ رویکرد جدید یا نوآورانه بر اساس تبلیغات یا بازاریابی‌ها ، احتیاط کنند. ”
در پاسخ به هشدار FDA، معاون رئيس ACOG، کریستوفر زهان، به سایت The Independent گفت:

ACOG به ارائه کنندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران در مورد خطر استفاده از تکنیک‌های لیزر برای روش‌های به اصطلاح” جوان سازی واژن “یا درمان آتروفی واژن هشدار داده است. ACOG خوشحال است که اعلامیه این هفته از سوی FDA با ما مطابقت دارد و موضع ما را تایید می‌کند که داده‌ها برای حمایت از ایمنی و کارایی این روش‌ها برای این نشانه‌ها بسیار محدود است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید