انتشار این مقاله


۸ مورد از فواید سونا که از شنیدن آن‌ها تعجب خواهید کرد

۸ فواید غیرمنتظره سونا که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگرچه شواهد تاریخی در آمریکا زمین سخت را برای باور ما به فواید سونا آماده میکنند، منشا اصلی آن ها به طور عمده به اروپا نسبت داده میشود، به ویژه در ناحیه شمالی. فرهنگ سونا فنلاندی در سراسر جهان به خوبی پابرجا و […]

۸ فواید غیرمنتظره سونا که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اگرچه شواهد تاریخی در آمریکا زمین سخت را برای باور ما به فواید سونا آماده میکنند، منشا اصلی آن ها به طور عمده به اروپا نسبت داده میشود، به ویژه در ناحیه شمالی. فرهنگ سونا فنلاندی در سراسر جهان به خوبی پابرجا و شناخته شده است. این ممکن است از هرجایی منشا گرفته باشد، در عصر مدرن فرهنگ سونا در تمام جهان گسترش یافته است. این به علت شناخت فواید سلامتی است که به وسیله جلسه سونا، درمانشناسان و افراد عادی و مشابه تقدیم شده است.سوناها به طور پایه اس خانه ها و اتاق های کوچک طراحی شده برای داشتن جلسات گرما هستند که میتواند خشک یا مرطوب باشد. در این مقاله ما به برخی فواید غیرمنتظره سونا نگاهی می اندازیم، که اگر ممکن است یک یا دو جلسه داشته باشیم.

۱.سونا ها باعث دفع سموم از طریق تعریق می شوند:

یکی از راه هایی که بدن انسان سموم را از بدن دفع می کند از طریق تعریق است.تعریق شدید یک راه بسیار تاثیرگذار برای دفع سموم است که ممکن است بدن طی چندین  روش جذب کرده باشد. و سونا این کار را انجام میدهد. در جلسات گرمایی شدید در سونا تعریق شدیدی میتواند تجربه شود که به دفع سموم از بدن از طریق یک راه عالی کمک  میکند.

۲. سونا ها به کاهش وزن کمک میکنند:

سونا درمانی یک راه عالی برای کاهش وزن با کمترین تلاش است. در طی حمام سونا ضربان قلب به علت گرمای خشک به طور قابل ملاحظه افزایش میابد. درجه بندی های علمی پیشنهاد میکنند که یک جلسه ۲۰ دقیقه ای با دمای حدود ۱۷۰ درجه فارنهایت بیش از ۵۰۰ کالری میسوزاند. متابولیسم بدن به صورت مشابهی با ورزش فیزیکی سرعت میابد و یک روش عالی برای حفظ وزن است.

۳.سوناها باعث قوی تر شدن سیستم ایمنی میشوند:

یکی دیگر از فواید بزرگ سونا این است که به ساخت یک سیستم ایمنی قوی تر کمک میکند.جلسات سونا به تولید گلبول های سفید کمک میکنند.گلبول های سفید بدن وسیله ای هستند برای مقابله بدن علیه هجوم عفونت ها و بیماری های مزمن. چون استفاده کننده های منظم سونا تعداد گلبول های سفید بالاتری دارند، سالم تر می مانند و اگر بیماری اتفاق بیفتد سریع تر بهبود میابند.

۴. سونا ها تعاملات اجتماعی را افزایش میدهند:

این فایده ممکن است برای کسانی که از سونا کوچک خصوصی استفاده میکنند در دسترس نباشد. هرچند آن ها یک وسیله عالی برای تعامل اجتماعی بین دوستان و بستگان خود فراهم میکنند، اگر شما یا آشنایان شما یک سونا بزرگ خصوصی داشته باشد یا شما از سونا عمومی استفاده کنید. اگر این انتخاب وجود ندارد شما میتوانید به راحتی به نزدیک ترین سونا عمومی مراجعه کنید.

۵. سوناها به ارتقا کارایی طی ورزش های استقامتی کمک میکنند:

بدن ما یک حد مشخصی برای تحمل گرما دارد. استفاده منظم از سونا ها باعث افزایش آستانه تحمل گرمایی می شود. این امر منجر به پیشرفت های قابل توجهی در ورزش های استقامتی میشود به طوری که استفاده کننده های منظم از سونا سطح تحمل گرمایی بالاتری دارند بنابراین احساس خستگی کمتری میکنند و میتوانند سطح انرژی خود را در مدت زمان طولانی حفظ کنند و باعث پیشرفت کارایی شوند.

۶. سوناها باعث میشوند موها عالی به نظر برسند:

ما یک غده مخصوص به نام غده سباسوس روی سر خود (جمجمه) داریم که ترکیباتی آزاد میکند که میتوانند به وضعیت کمک کرده و موهای ما را مرطوب کنند.گذراندن مقداری از وقت در سونا میتواند این غده را فعال کند که این غده بعدا میتواند این ترکیبات مفید را آزاد کند که در نتیجه به زیبا جلوه دادن مو کمک میکنند. لازم نیست شانس خود را روی محصولات ریسکی مراقبت از مو امتحان کنیم.

۷.سوناها به ریکاوری از تمرینات کمک میکند:

امروزه بسیاری از باشگاه های ورزشی دارای سونا هستند و برای این کار دلایل خوبی وجود دارد. سونا ها راه های بسیار موثری برای ریکاوری از تمرینات هستند. جریان خون به عضلات خسته و کشیده از طریق سونا افزایش میابد و به آن ها در ریکاوری سریع و احساس آرامش بسیار سریع تر کمک میکند.

۸. سونا ها به شما کمک میکنند جوان تر به نظر برسید:

یکی از ارگان های ویژه بدن ما پوست است، پوست شما نیاز به ورزش منظم دارد و سونا ها یک روش عالی برای ورزش پوست هستند. هرچه ما مسن تر میشویم، تعداد بیشتری سلول های مرده بر روی منافذ پوست ما تجمع میابند در نتیجه الاستیسیته پوست کاهش میابد. تعداد اندکی جلسات در سونا جریان خون به پوست ما را بهبود میبخشد که به رشد پوست جدید کمک کرده و همچنین تمام سلول های مرده را که از گذشته ساخته شده بودند پاک میکند.

چربی ها که مرطوب کننده وآنتی بیوتیک های طبیعی حاضر در پوست ما هستند از طریق سوناها تحریک می شوند. این به ما در راه قابل توجهی کمک میکند که جوان تر به نظر برسیم.

 

علی صالح قدیمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید