انتشار این مقاله


حتی با خاموش کردن لوکیشن، گوگل شما را ردیابی می کند

زمانی که لوکیشن گوشی خود را خاموش می کنید، گوگل همچنان به ثبت موقعیت مکانی شما ادامه می دهد.

به نظر می رسد زمانی که به گوگل می گویید مکان یابی و ارسال لوکیشن را خاموش کند، این انتخاب شما را بیشتر به عنوان یک پیشنهاد در نظر میگیرد تا یک فرمان!

بر اساس بررسی های منتتشر شده در Associated Press (AP) ، در بسیاری از سرویس هایی که گوگل به کاربران اندروید و آيفون ارائه می دهد پس از درخواست خاموش کردن لوکیشن ، ردیابی موقعیت کاربران را متوقف نمی کند. قانون گذاران این کمپانی را به برخورد جدی تهدید کرده اند.

به دنبال رد پای شما …

بعضی از اپلیکیشن ها در صورت عدم دسترسی به موقعیت مکانی شما کار نمی کنند. به عنوان مثال اگر گوگل مپ نداند که شما کجا هستید چگونه می تواند قدم به قدم به شما در رسیدن به مقصد راهنمایی کند؟ با این وجود اپلیکیشن های گوگل تنها به موقعیت مکانی شما در آن لحظه دسترسی ندارند ؛ بلکه تاریخچه موقعیت مکانی شما را با ثبت هر گونه حرکت شما ذخیره می کنند.

بر اساس صفحه پشتیبانی گوگل، شما می توانید هر زمان که بخواهید از مکان یابی موقعیت خود توسط گوگل صرف نظر کنید:

“You can turn off Location History at any time. With Location History off, the places you go are no longer stored.”

شما هر زمان می توانید تاریخچه موقعیت مکانی را خاموش کنید. با خاموش کردن تاریخچه مکانی، دیگر ثبت موقعیت مکانی شما انجام نخواهد شد.

بررسی های انجام شده توسط AP نشان می دهد که این موضوع درست نیست.با تاریخچه لوکیشنِ خاموش، گوشی اندرویدِ Gunes Acar ، یکی از محققان دانشگاه پرینستون ،طی چند روز، موقعیت مکانی وی را ثبت کرده بود. هر بار که Acar وضعیت آب و هوا را از گوشی خود چک می کرد یا چیزی را از طریق شبکه وب سرچ می کرد، گوگل متوجه می شد و نقطه مکانی او را ثبت می کرد.


بیشتر بخوانید: فیس بوک را پاک کنید: رسوایی کمبریج آنالیتیکا و بحران سوء استفاده از داده‌های شخصی


این رویه گوگل ، استاندارد است؟

گوگل چیزی جز شفافیت با کاربرانش را در زمینه مکان یابی ، رد می کند. یکی از سخنگو های گوگل از طریق ایمیل به Futurism گفته است:

تاریخچه مکانی،یکی از محصولات کاملا اختیاری گوگل است و کاربران قادر به ویرایش ، حذف و خاموش کردن آن در هر زمان هستند. ما اطمینان حاصل می کنیم که کاربران بدانند بعد از غیرفعال کردن این محصول ، ما از موقعیت مکانی آنها برای بهبود تجربه گوگل در مواردی مثل انجام سرچ در گوگل یا مسیریابی هنگام رانندگی استفاده می کنیم.

بر اساس Wired ، بررسی تنظیمات فعالیت وب و اپلیکیشن تلفن همراه بسیار پیچیده بوده و شهودی نیست. براساس پیگیری های اخیر گوگل برای سودبردن از طریق ردیابی موقعیت مکانی ٬، درک این موضوع سخت نخواهد بود که چقدر این کمپانی از سخت کردن شرایط برای کاربران برای خاموش کردن کامل مکان یاب ، سود می برد.

این اولین بار نیست که برخی از فعالیت های گوگل از لحاظ اخلاقی زیر سوال می رود .قانون گذاران در تلاش اند تا به طور جدی با این مسئله برخورد کنند که نشان می دهد ، موقعیت مکانی شما چقدر با ارزش است.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید