انتشار این مقاله


قانون ۵ ساعتی که توسط موفق ترین افراد جهان استفاده شده است

مختصری راجع به مسیر های طی شده موفقیت توسط افراد موفق

در مورد کسانی که موفقیت حرفه ای را به نمایش می‌گذارند فکرکنید. بیل گیتس؟اپرا؟ الون ماسک؟بخشی از نام هایی که به ذهن می‌آیند افرادی هستند که بر اساس یک اصل مشترک عمل می‌کنند: قانون ۵ ساعته.ما ادعا نمی‌کنیم که این کار شما را Warren Buffett بعدی می‌کند اما این قطعا جای خوبی برای شروع است.

موفقیت تنها در یک ساعت در روز

این قانون به خودی خود ساده است: یک ساعت از ۵ روز هفته( یک ساعت + ۵ روز هفته = ۵ ساعت) برای یادگیری و تمرین تمرکز کنید. هر چیزی را بخوانید مطالعه کنید یا تمرین کنید که برای هدف بزرگ تر پیشرفت شما قابل استفاده است.

اینکه چرا قانون ۵ ساعته در موفقیت افرادی که در جهان بیشترین موفقیت را دارند بسیار موثر است دو دلیل دارد. اول اینکه کار طولانی تر و سخت تر مثل کار هوشمندانه تر نیست و حتی نزدیک به آن هم نیست. کار هوشمندانه برای یادگیری زمان کمی میگیرد اما این کار کمک می‌کند تا دردراز مدت تمرکز تان روی یک کار خود آموز بیشتر شود. آیا فکر می‌کنید که بیل گیتس ۵۰ کتاب را در سال به طور مستقیم به پروژه های روزانه خود اضافه می‌کند؟

ثانیا پرش به سمت عمق هدف و یادگیری چیز هایی که می‌بینید عالی است اما جایگزین خوبی برای تجربه های خوب مدرن نیست. مارک آندریسن کارآفرین میلیاردر به عنوان مثال به مارک زوکربر اشاره می‌کند و در مصاحبه ای می‌گوید: ” من فکر می‌کنم کسب مهارت و به معنای واقعی کلمه مهارت ها و چگونگی انجام کار ها به طرز چشم گیری نادیده گرفته شده و دلیلش داستان های زیاد مارک زوکربر است. این طور مارک زوکربرها زیاد نیستند.این ها مدیران واقعا بزرگی هستند که اگر شما وقت خود را با آنها صرف کنید می‌دانید که این در مورد مارک امروز و یا هر یک از مدیران بزرگ امروز و یا گذشته درست است آنها واقعا دانش خود را در مورد نحوه‌ی اجرای یک شرکت می‌دانند و این تنها کاری است که شما در اوایل دهه ۲۰ انجام دادید. بسیار سخت است.

۵ ساعت و ۳ روش

مقاله Inc. article راه های متفاوت ۵ ساعته را که زمان خواندن روزانه خود را در آن صرف کرده بودند را جدا کرد و روند را به سه روش تقسیم کرد:

  1. بخوان. علاوه بر بیل گیتس اپرا پرزیدنت اوباما مارک کوبان فیل نایت موسس نایک کارآفرین میلیاردر دیوید روبنشتاین و میلیاردر خوردساخته و صاحب کلیولند کاوالیرز دان گیلبرت دیگر خورنده های کتاب اند.
  2. فکرکن. این می‌تواند مانند یک ساعت بدون انجام هیچ کاری باشد اما به نظر می‌رسد که زمان برای بهبود عملکرد شغلی را نشان می‌دهد این امر همچنین برای تیم آمسترانگ AOL آنقدرمهم است که باعث می‌شود تیم ارشدش چهار ساعت در هفته فکر کند.
  3. آزمایش کن. یا انجام نده یا امتحان کن. بنجامین فرانکلین و توماس ادیسون برای انجام آزمایشات شان انقدر شناخته شدند. گوگل و مایکروسافت هم در هر روز وقتی را برای انجام آزمایش کارمندان اختصاص داده اند تا ایده هایشان را آزمایش کنند.

به دنبال راه های بیشتری برای برداشت روزانه خود هستید؟ کتاب ” ۱۵ اسرار موفقیت آمیز مردم در مورد مدیریت زمان ” را بررسی کنید.

لینک مقاله

https://curiosity.com/topics/the-5-hour-rule-is-used-by-the-worlds-most-successful-people-curiosity/

 

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید