انتشار این مقاله


بهترین استراتژی برای جذب جنس مخالف، پیام های کوتاه است!

زمانی که افراد شانس خود را برای ارتباط با افراد جذاب‌تر امتحان می‌کنند، مردانی که پیام‌های عاشقانه‌ی کمتری می‌فرستند، احتمال دریافت پاسخ در آن‌ها بیشتر است.

حقیقتی جهانی بیان می کند افراد مجردی که در برنامه‌ی دوستیابی، رابطه‌ی خود را با کلماتی کوتاه، مانند Hey دنبال می‌دهد بهترین استراتژی را برای جذب جنس مخالف به کار می برند.

دو محقق از دانشگاه میشیگان آمریکا، پیام های ۹۴,۴۷۸ مرد و ۹۲,۴۵۷ زن را در یک وبسایت دوستیابی بررسی کردند. کاربران از شهر های نیویورک، شیکاگو، بوستون و سیاتل بودند. بررسی ها نشان داد که زنان، پیام های بیشتری نسبت به مردان دریافت می کردند.

محبوب ترین فرد در این مطالعه، زنی سی ساله از نیویورک بود. او حدود ۱,۵۰۴ پیام  در زمان تحقیقات، دریافت کرده بود. با استفاده از روش یکسانی که در طبقه بندی وب سایت ها در گوگل صورت می گیرد، این دو محقق کاربران را بر اساس پیام های دریافتی طبقه بندی کردند. این افراد، خود توسط فرستندگان پیام ارزیابی می‌شدند.

مطلوبیت در مردان تا ۵۰ سالگی در حالی که در زنان تا ۱۸ سالگی اوج گرفت. در زنان، میزان مطلوبیت با افزایش سن، کاهش می‌یافت. در مردان هرچه مدرک تحصیلی بالاتر، مطلوبیت بیشتر بود. در حالی که زنان دارای مدرک کارشناسی، بیشترین مطلوبیت را داشتند. افزایش مرتبه‌ی مدرک تحصیلی در زنان، با کاهش مطلوبیت ارتباط داشت.


بیشتر بخوانید:


هدف های بالاتر

محققان مشاهده کردند که افراد از سطح جذابیت خود آگاه هستند. و معمولا با افرادی که در یک سطح با آنها قرار داشتند، رابطه برقرار می کردند. اما بیشتر کاربران، هنوز به افرادی که جذاب تر بودند، پیام می دادند.

بیشتر این پیام ها، توسط افرادی که ۲۵ درصد از بقیه ی کاربران جذاب تر بودند، دریافت می شد. زمانی که افراد شانس خود را برای ارتباط با افراد جذاب‌تر امتحان می‌کنند، مردانی که پیام‌های عاشقانه‌ی کمتری می‌فرستند، احتمال دریافت پاسخ در آن‌ها بیشتر است.

یکی از محققان که اظهار داشت این استراتژی به خوبی جواب نمی دهد، حرف خود را پس گرفت. در هر چهار شهر، مردانی که پیام های مثبت بیشتری می فرستادند، پاسخ کمتری دریافت می کردند. فقط مردان سیاتل با پیام های طولانی نتیجه ی خوبی را نشان دادند.

Andrew Fiore، آمارشناس شرکت Asana، که روی وبسایت های دوستیابی مطالعه می کرد، می گوید:

یک تعبیر این است که افراد می دانند که در چه سطحی از جذابیت قرار دارند و برای بدست آوردن فردی که جذاب تر از آنهاست، تقلا می‌کنند.

شاید بعضی فکر کنند که جذاب تر از هفتاد و پنج درصد افرادند. در نتیجه دستیابی به بیست و پنج درصد بقیه برای آن ها دور از دسترس نیست. فیوره می‌گوید:

اطلاعات جمع آوری شده مانند آن چه که اینجا اظهار شد، تفاوت های دوستیابی را در نظر نمی گیرد.

مهم نیست که بعضی افراد چقدر مطلوب باشند. ممکن است کسی که مناسب من است برای شما مطلوب نباشد.

صبا قلی پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید