انتشار این مقاله


SEC، ایلان ماسک را به خاطر توئیتش درباره خصوصی‌سازی تسلا احضار کرد

چند روز پیش ماسک توئیت کرد که قصد خصوصی سازی تسلا را دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ماسک و اعضای هیئت مدیره تسلا را احضار کرده تا در این باره توضیح دهند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ایلان ماسک و سایر اعضای هیئت مدیره تسلا را به طور رسمی احضار کرده است تا درباره خصوصی سازی تسلا توضیح دهند.

خصوصی سازی تسلا
توییت ایلان ماسک درباره خصوصی سازی تسلا

بیشتر بخوانید:


چند روز پیش ماسک در توییتر نوشت که به بودجه لازم برای خصوصی سازی تسلا دست یافته است ( چه درست بگوید یا نه ، از آن زمان گذشته شک و شبهه زیادی در این مورد ایجاد شده است.). از همه مهم تر ، قیمت آن را نیز معین کرده است ؛ ۴۲۰ دلار برای هر سهم

به نظر می رسد که این توییت چیزی بیشتر از یک جوک در اثر مصرف ماری جوانا باشد و برخی معتقدند هدف ایلان ماسک افزایش ارزش سهام تسلا بوده است ؛ چیزی که دقیقا اتفاق افتاده و شاهد آن هستیم. اگر این هدف ماسک بوده باشد ، در دراز مدت برای او گران تمام خواهد شد زیرا می توان این کار را به عنوان فریب و کلاهبرداری در نظر گرفت. به گزارش Fox Business، دولت فدرال در حال بررسی های نامحسوس است که آیا شرکت تسلا قوانین را شکسته است یا نه. یک روز پس از توییت ماسک شایعه هایی وجود داشت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تحقیقات ابتدایی را شروع کرده است.

این احضار به این معنی نیست که واقعا کاری خلاف قانون صورت گرفته است ؛ فقط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مشکوک است که ممکن است این شرکت کاری برخلاف قانون انجام داده باشد. و بنابر گزارش New York Times اگر اعضای هیئت مدیره تسلا از توییت ایلان ماسک بی خبر بوده باشند ( اعضای هیئت مدیره به ماسک گفته اند توییت کردن را متوقف کند) ، تحقیقات دیگر باید انجام گیرد.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید