انتشار این مقاله


واقعیتی درباره بهداشت میز کار که قطعا خوشتان نخواهد آمد

میز اداری ۴۰۰ برابر بیشتر از یک صندلی توالت میکروب دارد. به این معنی که بسیاری از کارکنان اداری به علت کثیف بودن در معرض خطر بیماری هستند.

واقعیت ناخوشایندی پشت بهداشت میز کار شما وجود دارد

میز اداری ۴۰۰ برابر بیشتر از یک صندلی توالت میکروب دارد. اگر شما در یک دفتر کار می کنید همکاران شما منبع دیگر آلودگی هستند که در در کنار شما نشسته اند. اما ما فقط به دنبال صحبت کردن در مورد شخصیت های دوست داشتنی یا منزجر کننده در اینجا نیستیم- چیزی که می تواند یک عامل باشد، این است که چه قدر میز همکاران شما تمیز است.

میز اداری ۴۰۰ برابر بیشتر از یک صندلی توالت میکروب دارد. به این معنی که بسیاری از کارکنان اداری به علت کثیف بودن در معرض خطر بیماری هستند.

تحقیقات دانشگاه آریزونا نشان می دهد که انسان ها شایع ترین منبع باکتری ها هستند و در مقایسه با زنان، مردان دارای سه تا چهار برابر تعداد باکتری در ایستگاه های کاری، تلفن ها، کامپیوترها، صفحه کلید، کشوها و موارد شخصی هستند. نظریه ها این است که چون مردان ممکن است دارای میزهای بزرگتر باشند، به این معنی که سطح بالاتری برای ذخیره سازی میکروب وجود دارد و در مقایسه با خانم ها همین مورد به طور متوسط استانداردهای نظافت شخصی آقایان را پایین تر می برد. به عنوان میکروبیولوژیست، وقتی به دفاتر نگاه می کنیم، به آنچه که محیط  از آن ساخته شده است نگاه می کنیم. تصور می شود که میکروارگانیسم محیط ساخته شده (همه باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و سایر میکروب ها شناسایی شده) با جهان خارج تفاوت کمتری دارد. همچنین تصور می شود که می توان آن را به شدت تحت تاثیر عوامل جغرافیایی دانست. به عنوان مثال، غیرممکن بود که مخلوط میکروبی بین دفاتر در سان فرانسیسکو و نیویورک تفاوت داشته باشند. باکتری های اداری در توسان، آریزونا از نظر درجه حرارت و رشد در  محیط بیابان کاملا متفاوت بودند. همچنین روشن است که میکروب ها در دو دفاتر مختلف در شهرهای مختلف در مقایسه با یک آشپزخانه و یک دفتر در همان ساختمان شباهت بیشتری دارند.


مقاله‌ی مرتبط: استفاده مجدد از کاندوم؛ پزشکان هشدار می‌دهند که این کار خطرناک است


زمان تمیز کردن گوشی‌تان رسیده

انسان‌ها بزرگترین منبع میکروارگانیسم ها در میزها هستند – اکثر باکتری ها در یک دفتر ازمنبع مردم می آیند-. صفحه کلید کامپیوتر و ماوس بخش مشترکی از زندگی اداری برای بسیاری است. ناگفته نماند، هر اعتبار کلید هر دو سپرده و میکروارگانیسم را برداشت. مطالعات بر روی صفحه کلید در خارج از دفاتر، کشف باکتری های بیماریزاس بیمارستانی را سبب شده است، در حالی که در دانشگاه ها، صفحه کلید های چند کاربره دارای تعداد زیادی از ارگانیسم ها  – از جمله برخی از باکتری های روده- هستند.

فلور میکروبی تلفن های همراه نیز مورد بررسی قرار گرفته است، و شاید نزدیکی آن به انسان مانند نزدیکی به دهان و گوش آسیب ساز بودنشان را افزایش دهد. تحقیقات در مورد اینکه  چه تعداد از میکروب ها به طور متوسط  در تلفن هستند، متفاوت است، اما یک مطالعه در دانشگاه آریزونا نشان داد که تلفن های همراه ۱۰ برابر باکتری های بیشتری نسبت به بیشتر صندلی های توالت دارند.

اما تلفن های صفحه لمسی در یک دانشگاه آلمانی سطح پایینتری از باکتری ها را کشف شده نشان دادند- و این ها معمولا برخی از گونه های باکتریایی پوست، بینی و گوارشی بودند.

مراقب کاغذ و فنجان باشید

اکثر روزنامه ها امروزه دیجیتال هستند، بنابراین مستعد ابتلا به ویروس ها و اشکالات بسیار متفاوت هستند. اما هنوز هم بسیاری از ما به طور مرتب با بیت های مختلف مقاله تماس می گیریم، فکر می کنیم، دقیقه ها را در یک جلسه طی می کنیم، یادداشت ها را روی میز همکار خود می گذاریم، و یا حتی هنگام خواندن کتاب یا روزنامه در یک ناهار و با میکروب ها در تماس هستیم.

کاغذ و کتاب های مخصوص کتابخانه ها منبع مناسبی برای آلودگی نیستند، اما با این حال، خوانندگان بریتانیا از بیماری های خاص  با منبع  کتاب رنج می برند.. خوانندگان بیمار كتابخانه هاي كوچك نيز بايد به مقامات محلي اطلاع دهند . قانون اطلاع دادن بیماری در نتیجه تب تبختری که از یک فرد به علت عادت غلط خود در استفاده از پوست پوستی به عنوان نشانکهای بین کتاب به وجود آمد.

به طور شگفت انگیزی بهداشت انگلستان بیان کرده است که لیوان های قابل استفاده مجدد قهوه باید به درستی پاک شوند تا از رشد باکتری جلوگیری شود. تحقیقات نشان می دهد تا ۹۰ درصد از لیوان ها در آشپزخانه های اداری با میکروب ها پوشش داده شده است، و ۲۰ درصد از این فنجان ها در واقع ماده مدفوعی دارند. اگر تا به حال  در جستجوی یک دلیل برای داشتن فنجان خصوصی خود بوده اید، همین دلیل قانع کننده است.


مقاله‌ی مرتبط: هر چند وقت یک بار باید صفحه کلید خود را پاک کنیم؟


هیچ قلمی ایمن نیست

مطمئنا شواهدی از بقای میکروارگانیسم ها در حالت ثابت وجود دارد. اما در دفتر خود، اگر قلم خود را هنگام کار می جوید  تنها باید نگران افرادی باشید که قلم شما را  قرض گرفته و بهداشت کافی ندارند

اما البته هیچ کدام از این سطوح برای ایجاد رشد باکتری ها ایجاد نشده اند – بنابراین اگر آنها به طور مرتب به خوبی نگهداری شوند، تعداد کمی از  میکروب های تند و زننده وجود دارد. همچنین واضح تر است که ما محیط خود را با میکروب های خودمان شخصی می کنیم که صفحه کلید ما، فنجان قهوه یا کفش هایمان را اشغال می کنند.

فاطمه کرم نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید