انتشار این مقاله


خوردن شیر در صبحانه باعث کاهش قند خون در طول روز می شود

بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله علوم لبنی، تغییر در روش صبحانه ممکن است منجر به مدیریت دیابت نوع ۲ شود.

بر اساس یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله علوم لبنی، تغییر در روش صبحانه ممکن است منجر به مدیریت دیابت نوع ۲ شود. در واقع خوردن شیر صبحانه باعث کاهش قند خون در طول روز می‌شود. در  دکتر Douglas Goff، و گروه دانشمندان از واحد تحقیقات مواد مغذی انسانی در دانشگاه گولف، در همکاری با دانشگاه تورنتو، بررسی انجام دادند مبنی بر اثرات مصرف شیر با پروتئین بالا در صبحانه بر روی سطح قند خون و سیری پس از صبحانه و بعد از وعده دوم. شیر مصرف شده با غلات صبحانه ، در مقایسه با آب ، سبب کاهش غلظت گلوکز خون بعد از غذا می‌شود و غلظت بالای پروتئین لبنی ، نسبت به غلظت پروتئین نرمال، سبب کاهش غلظت گلوکز خون پس از غذا می‌شود. همپنین درمان با پروتئین بالا در مقایسه با مقادیر کم پروتئین ، باعث کاهش اشتها پس از وعده دوم می‌شود.


مقاله مرتبط: ابرغذای بعدی انسان شیر سوسک خواهد بود!


دکتر Goff و تیم گفتند:

بیماری‌های متابولیکی در سطح جهانی، همراه با دیابت نوع ۲ و چاقی به عنوان نگرانی‌های پیشرو در سلامت انسان‌ها، افزایش یافته است. بنابراین، انگیزه‌ای برای ایجاد راهکارهای رژیم غذایی برای کاهش خطر و مدیریت چاقی و دیابت وجود دارد تا مصرف کنندگان را قادر به بهبود سلامت شخصی خود کند.

در این مطالعه تصادفی، کنترل شده و دو سو کور، تیم اثرات افزایش غلظت پروتئین و افزایش نسبت پروتئین لبنی در شیر مصرف شده با غلات صبحانه با کربوهیدرات بالا را بر گلوکز خون ، احساس سیری و مصرف مواد غذایی در ساعات بعدی روز بررسی کرد. هضم پروتئین‌های لبنی و کازئین که به طور طبیعی در شیر حضور دارند، باعث تولید هورمون‌های معده می‌شود که هضم را تسریع می‌کنند و باعث افزایش احساس سیری می‌شوند. هضم پروتئین‌های لبنی با سرعت بیشتری منجر به این اثر می‌شود، در حالی که پروتئین‌های کازئین یک اثر پایدار طولانی تری را فراهم می‌کنند.


مقاله مرتبط: کدام شیر برای شما بهتر است؟شیرگاو یا شیر های گیاهی؟


اگرچه این تیم، هنگامیکه پروتئین لبنی در صبحانه در حال افزایش بود، در وعده نهار متوجه تفاوت نسبتاً کمی شد ، اما آن‌ها متوجه شدند که شیر مصرف شده با یک صبجانه با قند زیاد حتی بعد از ناهار هم قند خون را کاهش می‌دهد و هر چه پروتئین شیر بالاتر، تاثیر آن بیشتر. شیر با نسبت پروتئین لبنی افزایش یافته، اثر متوسطی بر روی قند خون قبل از ناهار داشته و نسبت به شیر معمولی باعث کاهش بیشتری می‌شود.
به گفته دکتر Goff و همکارانش:

این مطالعه اهمیت شیر در زمان صبحانه را برای کمک به هضم سریع تر کربوهیدرات و کمک به حفظ سطح قند خون پایین تر تأیید می‌کند. متخصصان تغذیه همیشه بر اهمیت یک صبحانه سالم تأکید کرده‌اند و این مطالعه باید مصرف کنندگان را تشویق کند تا شیر را وارد وعده غذایی خود کنند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *