انتشار این مقاله


برای درمان سرفه به جای آنتی بیوتیک از عسل استفاده کنید

مقامات رسمی در دستورالعمل‌های بهداشتی جدیدی که به تازگی منتشر شده‌اند، اظهار داشتند که استفاده ازعسل و داروهای بدون نسخه برای درمان سرفه بهتر از انتخاب آنتی بیوتیک‌ها است.

مقامات رسمی در دستورالعمل‌های بهداشتی جدیدی که به تازگی منتشر شده‌اند، اظهار داشتند که استفاده ازعسل و داروهای بدون نسخه برای درمان سرفه بهتر از انتخاب آنتی بیوتیک‌ها است. در واقع عسل درمانگر سرفه است.
هنگامی که احساس می‌کنید در معرض سرفه قرار دارید، ممکن است تصور کنید بهترین شیوه عمل گرفتن یک نسخه از آنتی بیوتیک است.
با این حال، دستورالعمل‌های بهداشتی جدید می‌گویند که انجام این کار ممکن است به اندازه‌ای که شما فکر می‌کنید موثر نباشد.
کارشناسان در راهنمایی پیش نویس جدید منتشر شده توسط موسسه ملی پیشرفت‌های بهداشتی و مراقبتی (NICE) و بهداشت عمومی انگلستان (PHE) بر این واقعیت تأکید می‌کنند که سرفه را می‌توان فقط در چند هفته بدون نیاز به آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک عمومی درمان کرد.


مقاله مرتبط: درمان زخم معده با عسل


دکتر Tessa Lewis، پزشک عمومی و رئیس گروه تجویز داروهای ضد میکروبی در NICE ، می‌گوید:

اگر کسی آبریزش بینی، گلودرد و سرفه داشته باشد، ما انتظار داریم در دو تا سه هفته برطرف شود و نیازی به آنتی بیوتیک‌ها نیست.

دکتر lewis می‌گوید که اگر علائم سرفه همچنان بدتر شود و فرد مبتلا به سرفه شروع به احساس تنگی نفس یا خستگی مفرط کند، با پزشک خود برای مشاوره تماس بگیرد. علاوه بر این، اگر فردی سرفه حادی داشته باشد یا شرایطی از قبل وجود داشته باشد مانند بیماری ریوی یا فیبروز کیستیک، بهتر است قبل از آنکه دچار آسیب شود، با دکتر صحبت کند.
بعضی از عسل‌ها و داروهایی که بدون نسخه در دسترس خرید هستند می‌توانند به دلیل وجود چند خاصیت اصلاح شده، به کاهش سرفه کمک کنند.
طبق دستورالعمل پیشنهادی NICE، اثبات شده است که عسل و داروهای ضد سرفه حاوی پلارگونیوم، گایفنزین و دکسترومتورفان علائم سرفه را برطرف می‌کنند.


مقاله مرتبط: عسل استرالیایی همتای خواص ضد باکتریایی عسل بسیار کمیاب مانوکا!


دکتر سوزان هاپکینز، معاون بهداشت و درمان مرتبط با عفونت و مقاومت ضد میکروبی در PHE، از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها هشدار داد، زیرا این امر می‌تواند در آینده به مشکلاتی در حوزه سلامت منجر شود. او می‌گوید:

مقاومت آنتی بیوتیکی یک مشکل بزرگ است و ما اکنون باید اقدام به کاهش مصرف آنتی بیوتیک کنیم. مصرف آنتی بیوتیک‌ها زمانی که نیازی به آن‌ها ندارید، شما و خانواده‌تان را در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می‌دهد که به راحتی قابل درمان نیست.

دکتر هاپکینز همچنین از پزشکان عمومی خواسته است تا از تجویز آنتی بیوتیک‌ها جلوگیری کنند.


مقاله مرتبط: سرفه


سال گذشته، پروفسور دیم سالی دیویس، افسر ارشد پزشکی انگلیس، تماسی با رهبران جهانی برقرار کرد تا در مورد موضوع مهم مقاومت آنتی بیوتیکی دستوراتی دهند و هشدار داد که این امر می‌تواند منجر به “پایان دادن به داروهای مدرن” شود.
او به انجمن مطبوعاتی گفت:

ما واقعا در حال روبرو شدن با این مشکل هستیم، اگر ما الان اقدامی نکنیم، آخرالزمان ناخوشایندی پس از آنتی بیوتیک‌ها خواهیم داشت.

دکتر اولیور بوینگتون ، ثبت کننده ارشد در حوزه اطفال در بیمارستان کودکان ساوتهمپتون، توصیه کرده است که والدین سرفه و سرماخوردگی کودکان خود را به جای داروهای بدون نسخه با عسل و لیمو درمان کنند؛ زیرا ممکن است به طور ناخواسته دوز بیش از حد (overdose) به فرزندان خود بدهند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید