انتشار این مقاله


ویپ کشیدن احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌ دهد

مطالعه‌ی جدیدی از دانشگاه مینه سوتا نشان داده‌است که کشیدن ویپ می‌تواند شانس ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. مطالعه نشان داد که ویپ باعث افزایش سطح مواد شیمیایی آسیب‌زننده به DNA مانند فرمالدئید، آکرولئین و متیل گلی اکسال در بزاق می‌شود. قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی خطر ابتلا به سرطان دهان […]

مطالعه‌ی جدیدی از دانشگاه مینه سوتا نشان داده‌است که کشیدن ویپ می‌تواند شانس ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد.

مطالعه نشان داد که ویپ باعث افزایش سطح مواد شیمیایی آسیب‌زننده به DNA مانند فرمالدئید، آکرولئین و متیل گلی اکسال در بزاق می‌شود.

قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهد.

سیلویا بالبو، محقق ارشد گفت: “واضح است که مواد سرطانزای بیشتری از احتراق تنباکو در سیگارهای معمولی نسبت به ویپ تولید می‌شود.”

” با این حال، ما واقعا تاثیر تنفس ترکیبی از ترکیبات تولید شده توسط این وسیله را نمی‌دانیم.”


حتماً بخوانید: سیگار الکترونیکی باعث ایجاد سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود


“تنها به این دلیل که تهدیدات متفاوت هستند، این بدان معنا نیست که سیگار الکترونیکی کاملا ایمن باشد.”

محبوبیت کشیدن ویپ

محبوبیت سیگار الکترونیک همچنان افزایش می‌یابد، تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که ۲.۹ میلیون نفر در انگلیس ویپ می‌کشند. سازمان بهداشت عمومی انگلستان قبلا اعلام کرده‌است که سیگار الکترونیکی ۹۵ درصد کمتر از سیگار معمولی برای سلامتی مضر است. این سازمان گزارش کرده بود که سیگار الکترونیکی می‌تواند به ترک سیگار کمک کند.

سیگار کشیدن علت بسیاری از مشکلات جدی بهداشت دهان است از جمله بدتر شدن بیماری‌های لثه‌ای، که یکی از شایع ترین علل پوسیدگی در بزرگسالان بریتانیا است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش خواستار تصویب قوانین جدی تر و ممنوعیت های بیشتری در مورد استعمال سیگار الکترونیکی به ویژه در محیط های بسته و فروش آن به کودکان و نوجوانان شد.

این سازمان گزینه های قانونی مختلفی از جمله ممنوعیت نصب دستگاه‌های فروش خودکار سیگار در اماکن عمومی، توقف فروش تنباکوی شیرین و طعم‌دار و همچنین ممنوعیت تبلیغات در خصوص منافع استفاده از سیگار های الکترونیکی ( از جمله کاربرد آن در ترک سیگار) را پیشنهاد کرد.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، دود حاصل از سیگار های الکترونیکی صرفا بخار آب نیست، بلکه حاوی نیکوتین و ذرات معلقی است که انتشار آن در محیط های بسته می تواند به سلامت افراد آسیب وارد کند.

در ادامه این گزارش آمده است که سیگار الکترونیکی هرگز به ترک سیگار کمک نمی‌کند و باور اینکه e-cigarette باعث کاهش تمایل مغز به سیگار می‌شود کاملا غلط است.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید