انتشار این مقاله


کمر درد در نوجوانان با مشکلات روانی و رفتار های پر خطر مرتبط است

نوجوانانی که به کرات کمر درد را تجربه می‌کنند، به احتمال بیشتری سیگار می‌کشند، الکل می‌نوشند و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی را گزارش می‌کنند.

مطالعه جدیدی در مجله سلامت عمومی نشان می‌دهد، نوجوانانی که به کرات کمر درد را تجربه می‌کنند، به احتمال بیشتری سیگار می‌کشند، الکل می‌نوشند و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی را گزارش می‌کنند.


در طول نوجوانی، به طور کلی شیوع درد اسکلتی-عضلانی (درد ناشی از استخوان‌ها، مفاصل یا عضلات) و به طور خاص، کمر درد با شیب تندی افزایش می‌یابد. اگرچه اغلب به خاطر بی‌اهمیت و کوتاه‌مدت بودن رها می‌شود، کمر دردِ نوجوانی مسئول استفاده از مراقبت‌های بهداشتی مهم و اساسی، عدم حضور در مدرسه و دخالت در فعالیت‌های روزمره در برخی از کودکان است.


مقاله مرتبط: جراحی پلاستیک نوجوانان برای شبیه شدن به عکس سلفی!

کمر درد؛ کدام تمرینات مفید و کدام مضر هستند؟!

با این روش ۱۰ دقیقه‌ای از کمردرد مزمن خلاص شوید!


هدف از این مطالعه تعیین این بود که آیا نوجوانانی که بیشتر اوقات کمردرد را تجربه می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که شاخص‌های دیگرِ ریسک برای سلامتی مانند مصرف الکل، سیگار کشیدن، غیبت در مدرسه و افسردگی یا اضطراب را گزارش دهند؟


مقاله مرتبط: چگونه نوجوانی شاد باشیم؟

چگونه نوجوانی شاد باشیم: سخن آخر


محققان از اطلاعات جمع‌آوری شده از حدود ۶۵۰۰ نوجوان استفاده کردند. نسبت شرکت‌کنندگانی که سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و ترک مدرسه را گزارش کردند، به طور پله‌ای (به تدریج) با افزایش دفعات درد، افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، افراد ۱۴ – ۱۵ ساله که درد را بیش از یک بار در هفته تجربه کرده‌بودند، احتمال استعمال الکل یا سیگار در ماه گذشته، ۲-۳ برابر بیشتر از کسانی بود که به ندرت یا هرگز درد نداشتند. به طور مشابه، دانش‌آموزانی که بیش از یک بار در هفته درد را تجربه کردند، تقریبا دو برابر بیشتر احتمال دارد تا در ترم گذشته مدرسه را ترک کرده‌باشند. وجود این روند برای اضطراب و افسردگی وضوح کمتری داشت، اگر چه بین کودکانی که دردی گزارش نکردند و کسانی که درد مکرر را گزارش کردند تفاوت چشمگیری وجود داشت.


مقاله مرتبط: چرا کمر درد سبب افزایش ریسک مرگ می‌شود؟

کوله‌پشتی‌ها یکی از دلایل کمردرد هستند


کمر درد و رفتارهای ناسالم نه تنها با هم رخ می‌دهند، بلکه ردپایی در بزرگسالی دارند. این به این معنی است که آن‌ها مسئول مسائل فعلی هستند و همچنین پیامدهایی بر سلامتِ آینده دارند. کمر درد نوجوانی ممکن است در توصیف سلامت عمومی ضعیف و خطر بیماری مزمن در طول زندگی نقش داشته‌باشد. محققانی که با این مطالعه سر و کار داشتند، معتقدند این موضوع نگران‌کننده است زیرا مغز در حال رشد ممکن است به تاثیرات منفی مواد سمی حساس باشد و استفاده از آن در اوایل نوجوانی ممکن است خطر ابتلا به سوء مصرف مواد و مشکلات روانی را در زندگی بعد از آن افزایش دهد.


مقاله مرتبط: تمایل به سیگار کشیدن با مولکول‌هایی در نواحی معین مغز مرتبط است

چرا نباید سیگار بکشید؟

ترک سیگار سلامت روحی و روانی را افزایش می‌دهد

چگونه سیگار را ترک کنیم؟


Steven Kamper، نویسنده ارشد این مقاله، گفت:

یافته‌هایی مانند این مقاله استدلالی فراهم می‌کنند که ما باید از درد در مکالمه گسترده‌تر در مورد سلامت نوجوانان استفاده کنیم. متأسفانه، درک ما از علل و تاثیرات درد در این گروه سنی واقعا محدود است و این زمینه به شدت نیاز به تحقیق بیشتری دارد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید