انتشار این مقاله


ارتباط بین مصرف الکل و افسردگی

طبق مطالعات، مصرف الکل به میزان زیادی در سالهای اخیر افزایش یافته است، بر اساس این مطالعه یک نفر از هر هشت نفر اعتیاد به الکل دارد.

طبق مطالعات، مصرف الکل به میزان زیادی در سالهای اخیر افزایش یافته است، بر اساس این مطالعه یک نفر از هر هشت نفر اعتیاد به الکل دارد.

افسردگی گریبان تعداد زیادی از این ۱۴۰ میلیون مصرف کننده الکل را می‌گیرد. و تنها تعداد اندکی دارو برای درمان این نوع اعتیاد توسط سازمان غذا و دارو تایید شده است. هدف این داروها جلوگیری از گرایش به سمت الکل است اما این داروها تاثیری بر اختلال روانی ایجاد شده نمی‌گذارند.

محققان دانشگاه پرود دارویی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن علاوه بر کاهش گرایش به سمت مصرف الکل پتانسیل درمان افسردگی ناشی از مصرف الکل نیز در کنار آن وجود دارد.


مقاله مرتبط:تغییر عملکرد مغز با مصرف شدید الکل


تیم پرود یک گیرنده وابسته به پروتئین G به نام گیرنده دلتا اپوئید را مورد بررسی قرار دادند این گیرنده یک هدف جدید برای داروها بوده که با سایر گیرنذه‌های بدن که به داروهای تجویزی پاسخ می‌دهند تفاوت دارند. آنها دارویی را طراحی کردند که به این گیرنده جدید متصل شده و به طور انتخابی سلسه‌ای از گیرنده‌های اپوئیدی پروئتینی را فعال می‌کند.

ریچارد ون ریان، استادیار شیمی دانشکده داروسازی و فارماکولوژی مولکولی«پس از این می توانیم از این ویژگی منحصر به فرد دارو برای تأمین یک اثر درمانی و جلوگیری از یک عارضه جانبی استفاده کنیم. انواع فعلی گیرنده‌های دلتا در کارآزمایی های بالینی شکست خورده است، زیرا بر خلاف ما، آنها چندین آبشار را  که بعضی از آنها مضر هستند را فعال می کنند، از جمله مواردی که با افزایش عوارض جانبی مانند تشنج ناشی می شود. ”

داروی پوردو در آزمایشات پریکلینیکال در کاهش تمایل به مصرف الکل و توان کاهش افسردگی بدون در نظرگرفتن عوارضی چون تشنج موفق ظاهر شده است.

ریچارد ون ریان افزود:آزمایشگاه ما با تولید این دارو برای بیماران درگیر با اختلالات روانی و اعتیاد در آینده نه چندان دور خبرهای خوبی خواهد داشت.

 

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید