انتشار این مقاله


۱۰ علامت زود هنگام که نشان می‌دهد وقت انجام تست بارداری است

بسیاری از علائم اولیه بارداری می‌تواند غیر اختصاصی باشد و به راحتی با علل دیگر به اشتباه گرفته شود.

بسیاری از علائم اولیه بارداری می‌تواند غیر اختصاصی باشد و به راحتی با علل دیگر به اشتباه گرفته شود. به همین دلیل ممکن است  تعیین زمان انجام تست بارداری دشوار باشد. در این مقاله ۱۰ علامت زود هنگام را ارائه می‌دهیم که نشان‌دهنده‌ی زمان انجام تست بارداری است. با دکتر مجازی همراه باشید.

۱.پریود میس شده یا از دست رفته

یکی از شایع ترین دلایل برای انجام تست بارداری، پریود میس شده است.  دلایل زیادی برای از دست رفتن یک دوره قاعدگی وجود دارد. اما اگر فرد از لحاظ جنسی فعال باشد، از دست رفتن قاعدگی می‌تواند علامت بارداری باشد. بسیاری از آزمایش‌های بارداری پس از پریود از دست رفته بسیار دقیق هستند، اما گاهی اوقات ممکن است سطح هورمون به اندازه کافی بالا نباشد تا نتیجه‌ای مثبت ایجاد کند.

اگر فرد یک دوره‌ی قاعدگی را از دست بدهد و بعد از انجام تست بارداری، نتیجه‌ای منفی داشته باشد باید بعد از چند روز آن‌ را تکرار کند.

۲.تغییرات پستان‌ها 

سینه‌های متورم و دردناک در بارداری‌های اولیه بسیار رایج هستند، اما اغلب قبل از پریود نیز ممکن است اتفاق بیافتد. برخی افراد نیز متوجه می‌شوند که نوک پستان آن‌ها در اوایل بارداری بزرگتر یا کمی تیره‌تر می‌شود.

۳. خونریزی خفیف

برخی افراد خونریزی خفیفی را تجربه می‌کنند که حاصل از لانه گزینی جنین در دیواره رحم است. خونریزی احتمالی اغلب خفیف‌تر و کوتاه‌تر از خونریزی دوره‌ی قاعدگی است.

۴. گرفتگی عضلانی

گرفتگی‌ها قبل یا در طول دوره‌ی قاعدگی رایج هستند اما برخی در هنگام لانه گزینی در معرض گرفتگی‌های عضلانی قرار می‌گیرند.

فردی که در معرض گرفتگی‌های عضلانی در طول یا قبل از دوره‌ی قاعدگی خود قرار می‌گیرد اما خونریزی شروع نمی‌کند یا پریودی بسیار خفیف‌تر از حد معمول دارد، ممکن است بخواهد تست بارداری انجام دهد.

۵. تهوع و استفراغ

بیماری صبحگاهی یا تهوع و استفراغ همراه با بارداری، بین هفته‌های دوم و هشتم بارداری شروع می‌شود. تهوع تنها در صبحگاه اتفاق نمی‌افتد. بسیاری از زنان احساس تهوع را در تمام روز و حتی در شب دارند.

احساس ناخوشایند تهوع بدون علت مشخص به ویژه هنگامی که با علائم دیگر همراه است، ممکن است نشانه‌ای باشد که فرد را به انجام تست بارداری ترغیب کند.

۶.خستگی

خستگی یکی از دلایل شایع بارداری‌های اولیه است اگر علت دیگری مانند استرس یا کمبود خواب وجود نداشته باشد. خستگی در اوایل بارداری معمولا به دلیل تغییرات در هورمون پروژسترون است. خستگی معمولا کاهش می‌یابد و زنان باردار ممکن است در سه ماهه‌ی دوم از انرژی بیشتری استفاده کنند.

۷. ویار

گرایش غیر معمول به غذاهای خاص در سه ماهه‌ی اول شایع است، گرچه گاهی اوقات تا آخر حاملگی طول می‌کشد. برخی ویار غیر غذایی دارند مانند خاک یا یخ! در این حالت بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۸. تغییرات در علائم گوارشی

علائم گوارشی در مراحل اولیه حاملگی عبارتند از:

  • یبوست
  • نفخ
  • گاز

بسیاری از مردم نیز تکرر و افزایش مقدار ادرار دارند.

۹. احساس متفاوت

تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی در دوران بارداری ممکن است احساس متفاوتی ایجاد کند. اگر فرد احساس می‌کند که ممکن است باردار باشد، باید آزمایش حاملگی را برای تایید انجام دهد.

۱۰. قرص پیشگیری از بارداری از یاد رفته

افرادی که از لحاظ جنسی فعال هستند باید انجام تست بارداری را در نظر داشته باشند. در حالی که اکثر گزینه‌های کنترل تولد در جلوگیری از بارداری موثر هستند، یک کاندوم شکسته یا قرص ضد بارداری از یاد رفته می‌تواند احتمال بارداری را افزایش دهد.

 

 

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید