انتشار این مقاله


ارتباط میان الکلیسم و افسردگی چگونه است؟

الکلیسم ( اعتیاد به نوشیدن الکل) و افسردگی اغلب همراه یکدیگر هستند.

الکلیسم ( اعتیاد به نوشیدن الکل) و افسردگی اغلب همراه یکدیگر هستند.
طبق مطالعات، الکلیسم در دهه‌ی ۲۰۰۰ به شدت افزایش یافته است، به این معنی که یکی از این مطالعات نشان می‌دهد که یک نفر در هشت نفر معیارهای اعتیاد به الکل را دارد.
افسردگی بسیاری از ۱۴۰ میلیون نفری که در سراسر جهان در حال مبارزه با اختلالات مصرف الکل هستند، متاثر می‌کند. برای درمان این اختلال تنها چند دارو مورد تایید است. هدف از این داروها، کاهش گرایش به الکل است اما اختلالات روانپزشکی را درمان نمی‌کنند.


مقاله مرتبط: الکلیسم


پیشرفت‌های در راه

محققان دانشگاه Purdue، تکنولوژی‌ای را توسعه داده‌اند که ممکن است اختلال مصرف الکل را با کاهش مصرف الکل درمان کند و همچنین پتانسیلِ درمان افسردگی را نیز دارند.
تیم Purdue روی یک گیرنده جفت شده به پروتئین G متمرکز شده است که گیرنده اپیوئیدی دلتا نامیده می‌شود که یک هدفِ جدیدِ دارو است که با گیرند‌ه‌ای که در بدن به اپیوئید های تجویزی متصل می‌شود، متفاوت است. آن‌ها داروهایی را ایجاد کردند که به این هدف جدید متصل می‌شوند و به طور انتخابی یک زنجیره پروتئین-سیگنالینگ خاص این گیرنده را فعال می‌کنند.

Richard van Rijn، استادیار شیمی دارویی و فارماکولوژی مولکولی، که تیم تحقیقاتی را رهبری کرد، گفت:

پس از آن می‌توانیم از این ویژگی منحصر به فرد این دارو برای ایجاد یک اثر درمانی و جلوگیری از یک عارضه جانبی استفاده کنیم. انواع فعلی اپیوئید های دلتا در کارآزمایی‌های بالینی شکست خورده است، زیرا بر خلاف داروی ما، آن‌ها چندین مجموعه‌ی زنجیره‌ای (آبشاری) را فعال می‌کنند، از جمله زنجیره‌هایی که با افزایش عوارض جانبی مانند تشنج‌ها همراه است.


مقاله مرتبط: طبق مطالعات، ایبوپروفن و استامینوفن در درمان دندان درد موثر تر از اپیوئیدها هستند

سازمان غذا و دارو نخستین دستگاهِ درمان اعتیاد اپیوئیدی را تائید کرد!


اثر بخشیِ داروی Purdue، به منظور کاهش مصرف الکل، در آزمایش‌های پیش‌بالینی اثبات شده‌است و دارای خواص دارویی است که باید آن را برای کاهش افسردگی بدون القای تشنج‌ها، توانا سازد.

van Rijn گفت:

تحقیقات آزمایشگاهی ما بر روی ایجاد امیدی تازه برای بیماران مبتلا به اختلالات عصبی و اعتیاد ها متمرکز شده‌است.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید