انتشار این مقاله


روغن زیتون در تقویت قوای جنسی مردان حتی بهتر از ویاگرا عمل می‌کند

رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند توانایی جنسی مردان را بهبود ببخشد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف هفتگی میزان معینی روغن زیتون می تواند حتی بهتر از ویاگرا باشد که باعث افزایش عملکرد جنسی مردان در بستر می‌شود.

دانشمندان دانشگاه آتن می گویند که تنها ۹ قاشق غذاخوری از این چاشنی محبوب و مشهور کافی است تا ناتوانی جنسی حدودا ۴۰ درصد کاهش یابد. روغن زیتون داراي مزایای فراوانی برای سلامتی است که می‌توان از جمله به سلامت نگه داشتن دیواره ی رگ های خونی و حفظ گردش خون در  کل بدن اشاره کرد.

مطالعه ۶۶۰ مرد با میانگین سنی ۶۷ سال نشان داد که افرادی که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از میوه ها و سبزیجات، حبوبات، ماهی و آجیل و همچنین روغن زیتون دریافت کرده اند، مشکلات کمتری داشتند و حتی پیشرفت و بهبود وسیعی در توانمندی قوای جنسی آنان دیده می شد.

روغن زیتون همچنین به صورت چشمگیری می‌تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد، که باعث کاهش خطر کژکاری نعوظ می شود که ناتوانی در ایجاد و حفظ نعوظ کافی برای مقاربت جنسی است.


مقاله مرتبط: آیا رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند از ضعف جلوگیری کند؟


طبق نظر NHS، یک نفر از  هر پنج بریتانیایی  باسن بالای ۴۰ سال، که حدودا معادل ۴.۳ میلیون مرد در سراسر انگلستان می‌شود، با مشکلات نعوظ درگیر هستند. خستگی، اضطراب، و نوشیدن بیش از حد الکل، تنها چند عامل کوچک انگشت شمار مداخله گر هستند.

محقق سرپرست تحقیق دکتر کریستینا کریسوهو گفت که رژیم غذایی و ورزش  راه حلی برای تقویت توان جنسی در مردان میانسال و افراد مسن تر است.


مقاله مرتبط: آیا یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر آلزایمر را کمتر می‌کند؟


دیده شد که مردانی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می کنند – به ویژه مصرف مقادیر زیاد روغن زیتون – خطر ابتلا به ناتوانی جنسی شان تا ۴۰ درصد در سنین بالاتر کاهش یافته است.

ایجاد تغییرات  کوچک در  شیوه زندگی میتواند برای کسانی که به دنبال یک راه حل بلندمدت هستند مفیدتر باشد.  در صورتی که ویاگرا، که در دهه ۱۹۹۰ ساخته شد و در حال حاضر در همه جای بریتانیا بدون نسخه موجود است و به فروش می رسد، به زندگی جنسی میلیون‌ها نفر کمک کرده است، اما عوارض جانبی ای  شامل سردرد، پشت درد و اختلالات بینایی را هم دارد.

این رژیم غذایی رگ های خونی را سالم نگه می دارد و خطر سندرمهای متابولیک مانند دیابت، فشار خون بالا و چاقی میان بدنی را کاهش می دهد. این یک راه حل درازمدت بدون استفاده از دارویی مثل ویاگرا را برای مردان فراهم می‌کند. در عین حال این رژیم غذایی رگ‌های خونی شما را سالم نگه می دارد. ویاگرا چیزی را به صورت طولانی مدت بهبود نمی‌بخشد. فقط می تواند اثرات  کوتاه مدتی را برای داشتن گنجایش جنسی بیشتر فراهم آورد.

جولی وارد، از بنیاد قلب بریتانیا از این یافته ها استقبال کرد و گفت:

جای تعجب نیست ببینم که رژیم مدیترانه ای – که ما می دانیم برای سلامت قلب و گردش خون مفید است – ممکن است برای عروق  خونی هم مفید باشد و به مردان کمک کند که عملکرد جنسی سالم تری داشته باشند.

تبسم سعیدپرور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید