انتشار این مقاله


قانون قورباغه می تواند به شما کمک کند تا به تعویق انداختن وظایف مهم را متوقف کنید

آیا شما هم کار های‌تان را به تعویق می‌اندازید؟

ظاهرا مارک تواین یک بار در یک خط چنین چیزی گفت: “اگر قورباغه تان را در اول صبح بخورید در بقیه روز اتفاق بدی برایتان نخواهد افتاد.” و این نوآوری بهره‌وری ما از روز است. خوش آمدید و از خواندن تان تشکر می کنم! این فقط یک نوع شوخی است…

مارک تواین

امیدوارم گرسنه باشید

تواین به معنای واقعی کلمه نمی‌خواست که مردم قورباغه ها را برای صبحانه بخورند (آنطور که ما فکر می کنیم). و در حالی که این نقل قول، مانند بسیاری دیگر، ممکن است توسط خوانندگان اشتباه فهمیده شود، یک نسخه طولانی تر از نقل قول احتمالا باعث شفاف سازی منظور نویسنده:

اگر شغل شما خوردن یک قورباغه باشد، بهتر است ابتدای صبح این کار را انجام دهید در و اگر شغل شما خوردن دو قورباغه باشد بهتر است که ابتدا بزرگترین آن را بخورید.

و در واقع، “قورباغه” بدترین و سخت ترین وظیفه روزهای شماست. شما چیزهایی که دیوانه تان می‌کند را می‌شناسید. این وظیفه دشوار است و احتمالا مهمترین وظیفه شماست و به احتمال زیاد در حال به تعویق انداختن است. اگر شما وظیفه‌ی خوردن دو قورباغه را داشته باشید، با آن کاری شروع کنید انجامش هیجان کمتری برای شما دارد.

قرار دادن اولین ساعت یا دوساعت اول روز خود را به کار قورباغه ناخوشایند باعث می‌شود که بهتر بتوانید به کارهایتان برسید. از آن ساعات آرام استفاده کنید. با ضربه زدن و حمله به یک کار بزرگ، احساس خوبی به دست آورید حتی قبل اززمان ناهار. از آن به بعد، این حس موفقیت و دستاورد داشتن ممکن است انگیزه ی را در شما به وجود آورد که باعث شود که از روز تان در مسیر درستی استفاده کنید.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، نیروی دریایی ویلیام مک ریوان، یک نکته مشابه را برای کارایی مولد و حفظ نظم و انضباط در طول روز نشان داد. McRaven هر روز صبح. با انجام این کار، احساس بهتری را به دست می آورد، و همچنین دراو احساس غرور ناشی از انجام یک عادت خوب از نظم انسانی ایجاد می‌شود.

یک قورباغه در روز، شما را از به تعویق انداختن دور نگه ‌می‌دارد

برایان تریسی

نویسنده ی خودیادگیر و سخنران عمومی، برایان تریسی، در این استراتژی مدیریت زمان و بهره وری در کتاب پرفروشش “قورباغه ات را قورت بده !: ۲۱ راه عالی برای متوقف کردن تعویق و انجام کار ها در زمان کمتر” را توضیح می‌دهد. برای تریسی، هدف این است که خوردن قورباغه را به یک عادت مادام العمر تبدیل کنید. اگرچه کار قورباغه ممکن است روز به روز تغییر کند، عادت فریب دادن این کار آزار دهنده باید در ما ایجاد شود. تریسی در وبلاگ خود می نویسد: “افرادی موفق و موثر، کسانی هستند که به طور مستقیم به وظایف اصلی خود راه می یابند و سپس خود را به طور مداوم و به طور انحصاری کار می کنند تا این وظایف کامل شوند”.

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید