انتشار این مقاله


ربات ها جای انسان را در مشاغل خدماتی خواهند گرفت

دزدان مشاغل ربات ها برای اولین بار در کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفتند. بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۷ کارخانه های ایالات متحده به میزان بالایی خودکار شدند. در یک مطالعه اقتصادی مشخص شده است که هر ربات جدید ۵.۶ شغل انسانی را از بین برده است. مقاله مرتبط: ربات دندانپزشک اولین عمل دندانپزشکی بدون […]

دزدان مشاغل

ربات ها برای اولین بار در کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفتند. بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۷ کارخانه های ایالات متحده به میزان بالایی خودکار شدند. در یک مطالعه اقتصادی مشخص شده است که هر ربات جدید ۵.۶ شغل انسانی را از بین برده است.


مقاله مرتبط: ربات دندانپزشک اولین عمل دندانپزشکی بدون کمک انسان را به انجام می‌رساند


حال خودکارسازی به صنایع دیگری نیز راه می یابد : غذا و مهمان داری. به گفته نیویورک تایمز اتحادیه کارگران که نماینده کارگران هتل بین المللی Marriott است خواستار اقداماتی است که  کارکنان را از جایگزینی توسط ربات ها محافظت می کند.

براساس مطالب Times مشاغل مرتبط با غذا و مهمان داری با ربات ها و خودکارسازی به صرفه تر هستند زیرا کارکنان خدماتی کار بسیار کمتری انجام می دهند. اما هوش مصنوعی موثر و ارزان بدین معنی است که این شغل ها دیگر در امنیت نیستند بخصوص نگرانی هایی که درباره کارکنان هتل Marriott وجود دارد این است که کارفرمایان این هتل در حال گسترش اسپیکرهای آمازون اکو در اتاق ها هستند که می تواند باعث کاهش وظایف کارکنان هتل شود.

این مسئله فقط درباره Marriott نیست. مک دونالد،غول فست فود،در هر ربع ۱۰۰۰ کیوسک صندوقدار را جایگزین فروشنده می کند که این موضوع باعث شده است با تقاضای کارگران مبنی بر افزایش حقوق موافقت نشود. کارکنان مواد غذایی لاس وگاس به اعتصاب رای دادند تا علیه تکنولوژی که جای انسان را در آشپز خانه ها گرفته اعتراض کنند.

ربات ها هنوز تحویلدار ها را از پشت میز بیرون نرانده اند اما کارشناسان معتقدند این رویه اساسا تغییر خواهد کرد. ما نمونه هایی داشته ایم که در بخش خدمات ربات ها کاربیشتری نسبت به انسان ها انجام داده اند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید