انتشار این مقاله


طبق تحقيقات دندانپزشكى سيگار كشيدن سيستم ايمنى را تضعيف مى كند

به نظر می رسد که سرطان ریه، آمفیزم و بیماری قلبی تنها مشكلات موجود نيستند، خبرهای بدتری برای سیگاری ها وجود دارد. محققان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه Case Western متوجه شدند که سیگار کشیدن توانايي پالپ دندان را براى مبارزه با بيمارى ها كاهش مى دهد. به عبارت دیگر، سیگاری ها مکانیسم های دفاعی کمتری […]


به نظر می رسد که سرطان ریه، آمفیزم و بیماری قلبی تنها مشكلات موجود نيستند، خبرهای بدتری برای سیگاری ها وجود دارد.
محققان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه Case Western متوجه شدند که سیگار کشیدن توانايي پالپ دندان را براى مبارزه با بيمارى ها كاهش مى دهد.
به عبارت دیگر، سیگاری ها مکانیسم های دفاعی کمتری در داخل دندان هایشان دارند.
این جمله ممکن است توضیح دهد که چرا سیگاری ها نتایج انتروودنتیک ضعیف دارند و نسبت به افراد غیر سیگاری ديرتر بهبود مى يابند . “آنیتا آمینشاریایی، استاد انستیتو اندودنتیکس گفت:” تصور کنید TNF-α و hBD-2 از جمله سربازانی هستند که در خط آخر دفاع از قلعه را تقویت می کند. سیگار کشیدن این سربازان را می کشد قبل از اینکه حتی فرصتی برای نصب یک دفاع جامع داشته باشند
نتایج مطالعه در مجله اندودنتیکس منتشر شده است.Aminoshariae گفت که قبلا، تحقیقات کمی در مورد اثرات اندودنتیکی سیگار کشیدن در داخل دندان وجود دارد. افراد سیگاری نتایج بدتری نسبت به افراد غیر سیگاری داشتند و شانس ابتلا به بیماری لثه و كانال ريشه در آنها دو برابر بود.

این پژوهش جدید مقدماتی برای توضیح عوامل امکان پذیر است.
٣٢ سيگارى و ٣٧ غيرسيگارى با التهاب بافت دندانى در اين مطالعه شركت داشتند.
ما با نگاهی به پالپ دندانی سیگاریها در مقایسه با افراد غیر سیگاری شروع کردیم. “ما انتظار داشتيم که دفاع طبیعی در افراد سیگاری تا حدودى کاهش می یابد؛ اما انتظار نداشتیم که دفاعشان به طور کامل از بين برود.
یکی از یافته های جالب كه Aminoshariae اشاره کرد، این بود که برای دو بیمار که سیگار را ترک کردند، این دفاع ها برگشت.

امین موسوی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید