انتشار این مقاله


این مسائل در محل کار شانس طلاق شما را بالا می‌ برند!

افراد متاهلی که با تعداد زیادی فرد جنس مخالف کار می‌کنند، احتمال طلاق گرفتنشان بیشتر است.

اگر خانه جایی است که قلب انسان در آن حضور دارد، محل کار جایی است که در آن پرسه می‌زند. افراد متاهلی که با تعداد زیادی فرد جنس مخالف کار می‌کنند، احتمال طلاق گرفتنشان بیشتر است. براساس مطالعه‌ی جدید در مورد الگوی طلاق در دانمارک، به نظر می‌رسد بویژه مردان دارای تحصیلات بالا در این موضوع اسیب‌پذیرند.

دانمارک یک آزمایشگاه زنده‌ی ایده‌آل در این مورد است: عقایدی که در مورد طلاق وجود دارند اغلب مثبت‌اند؛ در میان شغل‌های مختلف ضرایب متنوعی از جنسیت وجود دارد، و نویسندگان می‌گویند در این کشور بیشترین درصد مادرانی که به جریان کار بازمی‌گردند، وجود دارد. برای این مطالعه، آن‌ها اطلاعات مربوط به تمام زوج‌های زن و مرد دانمارکی که بین سال‎های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۲ ازدواج کرده‌اند و همچنین اطلاعات مربوط به شغلشان را جمع‌آوری کردند. نزدیک ۱۰۰,۰۰۰ از این زوج‌ها طلاق گرفته‌اند.


حتماً بخوانید: آیا مرد و زن نسبت به طلاق، حس مشترکی دارند؟


این تیم دریافتند که با افزایش ضریب همکارهای جنس مخالف، خطر طلاق نیز افزایش میابد. محققان در نشریه  Biology Letters  خاطرنشان کردند که مردانی که تقریبا فقط با زنان کار می‌کردند به میزان ۱۵ درصد احتمال طلاق گرفتنشان بیشتر از مردانی است که بیشتر همکارانشان مرد هستند. برای زنانی که بیشتر با مردان کار می‌کردند، میزان افزایش احتمال طلاق گرفتنشان ۱۰ درصد بود. این اثر به ویژه در مورد مردان دارای تحصیلات بالا اعلام شد و خطر طلاق آن‌ها تقریبا دو برابر همتاهای دارای تحصیلات کمتر آن‌ها، با در نظر گرفتن شرایط محل کار و زندگی مشترکشان، بود.


حتماً بخوانید: چرا کودکان پس از طلاق والدین باید آن‌ها را به یک اندازه ملاقات کنند؟


شاید تعجب‌آور نباشد که میزان طلاق در محیط کاری پر از افراد جوان و جنس مخالف، مانند هتل‌ها و رستوران‌ها، بیشترین میزان و در شغل‌های دارای افراد مسن‌تر با جنسیت یکسان، همانند کشاورزی و کتاب‌خانه‌ها، کمترین میزان بود. با اینکه این مورد فقط یکی از ریسک‌فاکتورهای فراوان طلاق است، محققان می‌گویند که داشتن فرصت‌های فراوان برای داشتن روابط اجتماعی با جنس مخالف در محل کار ممکن است موجب بی‌ثباتی ازدواج شود.

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید