انتشار این مقاله


علائم ترک داروهای ضد افسردگی: آیا چنین چیزی وجود دارد؟

اگر داروهای ضد افسردگی را بطور ناگهانی متوقف کنید، احتمال بروز علائم ترک داروهای ضد افسردگی وجود دارد، به خصوص اگر بیش از ۶ هفته مصرف کرده باشید.

اگر داروهای ضد افسردگی را بطور ناگهانی متوقف کنید، احتمال بروز علائم ترک داروهای ضد افسردگی وجود دارد، به خصوص اگر بیش از ۶ هفته مصرف کرده باشید. نشانه‌های ترک داروهای ضد افسردگی بعضی اوقات سندرم قطع داروهای ضد افسردگی نامیده می‌شود و معمولا به مدت چند هفته ادامه می‌یابد. احتمال بروز علائم ترک در بعضی از داروهای ضد افسردگی بیش از دیگر داروهاست.


مقاله مرتبط: داروهای ضد افسردگی و عوارض جانبی آن


ترک ناگهانی یک داروی ضد افسردگی ممکن است در عرض یک یا دو روز علائمی ایجاد کند، مانند:
اضطراب
بی خوابی یا رویاهای زنده (بسیار شبیه واقعیت)
سردرد
سرگیجه
خستگی
زودرنجی
نشانه‌های شبه آنفولانزا، از جمله ماهیچه‌های دردناک و لرز
حالت تهوع
احساس شوک الکتریکی
بازگشت علائم افسردگی


مقاله مرتبط: ما هنوز هم نمی‌دانیم که آیا ضدافسردگی‌ها واقعاً اثر دارند یا نه


داشتن علایم ترک اعتیاد، به معنای معتاد شدن به داروهای ضد افسردگی نیست. اعتياد نشان دهنده تغييرات شيميايی درازمدت و مضر در مغز است و با تصمیم‌گیری دشوار ، عدم توانایی کنترل مصرف شما از یک ماده و عواقب منفی استفاده از آن مشخص می‌شود. داروهای ضد افسردگی این مسائل را ایجاد نمی‌کنند.
برای کم کردن خطر بروز علائم ترک داروهای ضد افسردگی، قبل از مصرف داروهای ضد افسردگی، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما ممکن است توصیه کند که شما به تدریج دوز دارو ضد افسردگی خود را برای چندین هفته یا بیشتر کاهش دهید تا بدن شما بتواند به عدم وجود دارو عادت کند.


مقاله مرتبط: نوع کاملاً جدیدی از ضد افسردگی برای درمان افسردگی پس از زایمان


در بعضی موارد، پزشک شما ممکن است دارو ضد افسردگی یا داروی دیگری را به مدت کوتاهی تجویز کند تا همزمان که بدن خود را وفق می‌دهد ، به کاهش علائم کمک کند. اگر می‌خواهید یک نوع داروهای ضد افسردگی را با نوع دیگری جایگزین کنید، ممکن است پزشک قبل از توقف کامل مصرف داروهای اصلی، مصرف داروی دیگری را از شما بخواهد.
گاهی اوقات تشخیص تفاوت بین نشانه‌های ترک و بازگشت علائم افسردگی پس از قطع مصرف داروهای ضد افسردگی، دشوار است. پزشک خود را از علائمتان مطلع سازید. اگر نشانه‌های افسردگی شما به حالت اولیه بازگردد، پزشک ممکن است توصیه کند دوباره مصرف داروهای ضد افسردگی را آغاز کنید یا اینکه دمان دیگری در پیش گیرید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید