انتشار این مقاله


چند وظیفه‌ای برای من کارایی ندارد. چگونه می توانم توجه خود را متمرکز کنم و تمرکزم را افزایش دهم؟

تعجب آور نیست که عملکرد چند وظیفه‌ای برای شما کارایی ندارد. در واقع، این نوع عملکرد بیشتر افسانه‌ای است. در بهترین حالت، تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن شما فقط می‌تواند بین وظایف به سرعت در حال تغییر باشد.

تعجب آور نیست که عملکرد چند وظیفه‌ای برای شما کارایی ندارد. در واقع، این نوع عملکرد بیشتر افسانه‌ای است. در بهترین حالت، تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن شما فقط می‌تواند بین وظایف به سرعت در حال تغییر باشد. به جای تلاش برای انجام دو کار در یک زمان، روش‌هایی را برای حفظ تمرکز بر روی وظیفه در دست انجام به کار بگیرید. بسیاری از افراد تمرکز را دشوار می‌دانند، اما این یک مهارت است که می‌توانید توسعه دهید. برای بهبود تمرکزتان:
کاهش حواس پرتی- تلویزیون را خاموش کنید، گوشی خود را کنار بگذارید و از حساب ایمیل خود خارج شوید. هنوز متقاعد نشده‌اید که این کارها به افزایش تمرکز کمک می‌‌کنند؟ بسیار خب ، در یک فرصت دو روزه غیر بحرانی امتحان کنید تا ببینید چقدر موثر است.


مقاله مرتبط: برای به حداکثر رساندن تمرکز و دستیابی به اهداف، استراتژی دو لیستی وارن بافت را امتحان کنید


برای فراز و فرودها برنامه ریزی کنید. آیا فرد سحرخیزی هستید؟ پس این بازه زمانی را بر سر ایمیل تلف نکنید. در عوض، از آن برای مقابله با پروژه‌هایی که نیاز به تمرکز کامل دارند استفاده کنید. بعد از ظهر را برای صندوق پبام‌های دریافتی و یا بایگانی خود کنار بذارید.
آن را از ذهن خود بیرون کنید- یادداشت‌های ذهنی بیش از حد ، ذهن را مشغول می‌کنند. تمام این مشغولیت‌های نافرجام عصاره انرژی ذهنی شما را می‌مکد. هر چیزی که در ذهن دارید، روی کاغذ قرار دهید و یا آن را به صورت دیجیتالی ضبط کنید. به عنوان یک داده خارج از سایت (off-site) به آن نگاه کنید.
مغز خود را آموزش دهید- هر مهارتی بار ارزشی نیاز به تمرین دارد. یادگیری برای تمرکز هم مستثنا نیست. زمان را برای آموزش تسلط بر توجه و تمرکز، ذهن و دیگر انواع مراقبه، سرمایه گذاری کنید. این روش‌ها برای کنترل حواس پرتی و بهبود تمرکز عالی هستند.


مقاله مرتبط: ۱۰ راهکار برای افزایش IQ، تمرکز و خلاقیت شما


با تقویت تمرکزتان، نه تنها کارهای بیشتری انجام می‌دهید بلکه از جریان زندگی بیشتر لذت خواهید برد – زمانی شما در فعالیتی جذاب هستید که به نظر نمی‌رسد هیچ چیز دیگری مهم باشد. این جریان می‌تواند حس تحقق، تعامل و حتی رضایت را ایجاد کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید