انتشار این مقاله


شناسایی جرائم سایبری قبل از وقوع امکان پذیر است

روش جدیدی برای شناسایی جرائم سایبری ممکن می ­تواند به پلیس ­ها کمک کند قبل از وقوع جرم آنها را شناسایی کنند.

اینترنت می ­تواند بدون قانون به نظر بیاید. اما روش جدیدی برای شناسایی جرائم سایبری ممکن می ­تواند به پلیس ­ها کمک کند قبل از وقوع جرم آنها را شناسایی کنند.

جرائم سایبری بزرگ مانند آن که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد اخبار را به خود اختصاص می ­دهند. اما جرائم سایبری مسال ه­ای ثابت است با بسیاری حمله­ های کوچکتر که توسط آدم­هایی انجام می­ شوند که از بدافزارها استفاده می­ کنند و دانش فنی کمی دارند.

روش کار

آلیس هاتچینگز، سرگیو پاسترانا و همکارانشان در دانشگاه کمبریج می­ خواهند افرادی را که به فکر خرید بدافزار می­ افتند، دستگیر کنند.

گروه آنها از نرم افزار تحلیل زبان طبیعی بر روی هک فروم، وبسایتی که حدود ۳ میلیون کاربر دارد، استفاده کرد.

سیستم آنها داده­ های ۱۰ سال را برای ۲۵۰۰۰۰ کاربر بررسی کرد و ۸۰ نفر را شناسایی کرد که بعدا در جرائم سایبری همکاری داشتند.

استفاده گسترده از ابزارهای هک در میان جوانان، بیشتر باعث مداخله می ­شود تا تعقیب. برای اتمام این، هاتچینگز به شکل گیری آژانس ملی جرائم انگلیس در پاسخ دادن به جرائم سایبری کمک می­ کند.

اولین باری که این آژانس شروع به برخورد با جرائم سایبری کرد، غافلگیر شد که برخی از جوانان مداخله گر چگونه بودند. تعداد زیادی از آنها بسیار جوان بودند. اکثر آنها زیر ۲۰ سال سن داشتند.

نوع برخورد چگونه است؟

هنگامی که افراد به عنوان افراد احتمالی در مشارکت در جرائم سایبری آینده شناسایی می ­شوند، ممکن است یک اخطار نوشته یا ملاقاتی از یک پلیس دریافت کنند. برخی از افراد اثرات کار خود را نمی­ دانند و یا اینکه نمی ­دانند کارشان غیرقانونی است.

البته که بررسی فعالیت­ های آنلاین با مسائل اخلاقی همراه است و بسیار زیاد می ­شود از مکالمات خصوصی افراد دریافت کرد. هاتچینگز می­گوید:

من بسیار علاقه ­مند می­ شوم که بدانم به طور خصوصی چه اتفاقی می­افتد، اما این کار مسائل اخلاقی اضافی به بار می­ آورد.

گروه آنها کارشان را در نشست جهانی مطالعه درحملات، دخالت و دفاع، در یونان ارائه کرد.

گلناز بهرامی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید