انتشار این مقاله


رژیم غذایی برای حذف قارچ کاندیدا

رژیم غذایی پاک کننده کاندیدا چیست و چه کاری انجام می‌‌دهد؟

رژیم غذایی پاک کننده کاندیدا چیست و چه کاری انجام می‌‌دهد؟
بعضی از پزشکان داروهای مکمل و جایگزین (CAM)، در مورد علائم رایجی مانند خستگی، سردرد و حافظه ضعیف در رشد بی‌اندازه ارگانیزم قارچ مانند Candida albicans (کاندیدا آلبیکنز) در روده هشدار می‌دهند. که گاهی اوقات به عنوان “سندرم مخمر” نامیده می‌شود.


مقاله مرتبط: علت برفک دهان نوزاد چیست و درمان آن چگونه است؟


برای درمان این سندروم، آن‌ها رژیم غذایی پاک کننده کاندیدا را توصیه می‌کنند . این رژیم غذایی قند، آرد سفید، مخمر و پنیر را حذف می‌کند آن هم بر اساس نظریه‌ای که می‌گوید این مواد غذایی باعث رشد بی‌اندازه کاندیدا می‌شوند.
این طبیعی است که کاندیدا در روده انسان (دستگاه گوارش) پیدا شود، اما رشد بیش از حد کاندیدا می‌تواند بیماری‌های دستگاه گوارش مانند کولیت زخمی و بیماری کرون را بدتر کند.
با این حال، اگر شما با این شرایط روبرو هستید ، شواهد کمی وجود دارد که تغییرات در رژیم غذایی می‌تواند اثرات رشد بیش از حد مخمر را بهبود بخشد. پزشکان معمولا داروهای ضد قارچی را برای درمان رشد بیش از حد مخمر تجویز می‌کنند، که با قرار دادن یک اسکوپ کوچک در معده (آندوسکوپی) و برداشتن یک نمونه کوچک از پوشش معده (بیوپسی) تشخیص داده می‌شود.


مقاله مرتبط: غلات در رژیم غذایی شما چه جایگاهی دارند؟


متاسفانه شواهد زیادی وجود ندارد که بتواند از تشخیص سندرم مخمر حمایت کند. و هیچ آزمایش بالینی وجود ندارد که اثربخشی یک رژیم غذایی پاک کننده کاندیدا را برای درمان هر گونه بیماری پزشکی تائید کند.
جای تعجب نیست که بسیاری از افراد پس از این رژیم، اعلام کردند که علائم مختلف بهبود یافته‌اند. اگر خوردن شکر و آرد سفید را متوقف کنید، معمولا مصرف بیشتر غذاهای فرآوری شده که کالری زیاد و ارزش غذایی کمی دارند نیز متوقف می‌شود.
در عرض چند هفته، با جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای تازه و آرد سفید با غلات کامل، ممکن است به طور عمومی احساس بهتری کنید. این امر ، به جای متوقف کردن رشد مخمر در دستگاه گوارش، احتمالا یکی از مزایای اصلی رژیم غذایی پاک کننده کاندیدا است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید