انتشار این مقاله


ما در مورد نقش ورزش در از دست دادن وزن، سرگردان شده‌ایم

حقیقت این است که شما  می توانید – و باید – ورزش کنید تا به کاهش وزن برسید. پس چرا خیلی ها خلاف آن را می گویند؟

“ورزش واقعا برای کاهش وزن مهم نیست” تبدیل به یک احساس محبوب در جامعه کاهش وزن شده است. بسیاری می گویند “همه چیز در مورد رژیم غذایی است. “در مورد ورزش  نگران نباشید.”

این ایده در میان نظریه های نامتعارف در مورد رژیم غذایی و کاهش وزن به وجود آمد و با یک مقاله تنها با اشاره به ۶۰ مطالعه برای حمایت و گسترش این مفهوم  به سرعت مانند آتش سوزی پیشرفت کرد.

حقیقت این است که شما  می توانید – و باید – ورزش کنید تا به کاهش وزن برسید. پس چرا خیلی ها خلاف آن را می گویند؟

برای ۱۰ سال، من همه کوشش های شکست خورده‌ی از دست دادن وزن را مطالعه کرده ام و به بررسی پدیده صدها میلیون نفر از افراد دست یافته به کاهش وزن پرداخته ام.

در عین حال، تمرین ورزشی، معمول ترین کار در میان افرادی بود که قادر به حفظ وزن در طول زمان بودند. در واقع، ۹۰ درصد از افرادی که وزن قابل توجهی را از دست می دهند  به طور متوسط حداقل یک ساعت در روز ورزش می کنند.

چگونه اسطوره و سوء تفاهمات آغاز شد

چند دلیل وجود دارد که ورزش برای کاهش وزن یک روش بد است. اولا، عموم مردم به طور عمده به دنبال راه حل سریع هستند – و صنعت رژیم غذایی و کاهش وزن از این تمایل مصرف کنندگان برای حل فوری استفاده می کنند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ورزش ترکیب بدن شما را تغییر می دهد، متابولیسم استراحت شما را بهبود می بخشد و تنظیمات غذاییتان را تغییر می دهد.

این واقعیتهای ساده ، آزمون را پشت سر گذاشتند، اما در مقایسه با اکثر محصولات رژیم ها، به شدت نادیده گرفته می شوند (تغییر از طریق ورزش در طول زمان، فروش بسیار سخت تر از  ۵ روزه  “وزن کم کردن” دارد ).

علاوه بر این، بسیاری از افراد اختصاص دادن یک ساعت در روز برای تمرین را به دلایل غیر منطقی رد می کنند و خود را در جست و جوی  راه حل آسان تر می بینند.

دوم، ناشناخته است. پزشکان و متخصصان تغذیه، کارآیی ضعیفی در توضیح ارتباط بین عادات ورزشی و رژیم غذایی دارند، شاید به این دلیل که آنها اغلب به عنوان گروه های جداگانه ای در نظر گرفته می شوند.

ورزش به طور مستقیم عادات رژیم غذایی ما را تغییر می دهد، بدین معنی است که ما در زمانی که  ورزش می کنیم، انتخاب سالم تری  داریم.

بدون ورزش، تغییرات ناگهانی در عادات غذایی، به ویژه اگر به محدودیت های کالری منجر شود، برای حفظ سلامت بسیار مشکل است. علاوه بر این، هرچه انتخاب های سالمتر طولانی تر شود، ، بیشتر احتمال دارد عادت شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک زن ۴۲ ساله ای که ۵ پا ۴ اینچ (۱۶۴.۵ سانتی متر) و ۲۴۰ پوند (۱۰۹ کیلوگرم) است تصمیم به از دست دادن وزن خود می گیرد، احتمالا با تغییر ناگهانی گزینه های غذا برای سبزیجات، به دلیل احساس  گرسنگی بیشتری می کند. (و همچنین به دلایل دیگری مانند خستگی شروع، درد، افسردگی و تحریک پذیری، و غیره) احساس می کند.

با این حال، اگر ما ظرفیت تمرینات همان شخص را به یک نقطه بحرانی افزایش دهیم، این انتخاب ها برای تحمل بسیار آسان تر می شود.

سوم، ظرفیت محدود. ورزش رفته رفته در میان افرادی که وزن بیش از حد داشتند یا چاق بودند و به دنبال کاهش وزن بودند به علت توانایی محدودی برای ورزش داشتند، کاهش پیدا کرد.

درخواست کاهش وزن با استفاده از ورزش برای کسی که توانایی محدودی در تمرین دارد مانند صحبت کردن با کسی در مورد این است که استخر پر از آب را با یک فنجان پلاستیکی خالی کند. این را نمی توان در هر زمان منطقی انجام داد.

بنابراین، هنگامی که شما اندازه گیری می کنید که چقدر از  وزن  فرد را  می توان در طول زمان “سوزاند”، پاسخ کم است، چرا که اکثر بیماران مضطرب می توانند ۵۰۰ کالری یا کمتر در هفته بخورند.

در نتيجه، این فرضیه که ورزش برای کاهش وزن چندان مناسب نیست ضرورت پیداکرده و پیشرفت می کند.

با این وجود، این منطق از دست رفته است که مردم می توانند ظرفیت ورزش خود را تغییر دهند.

همانطور که ظرفیت ورزش برای یک فرد مضطربو  افراد لاغر افزایش می یابد، توانایی از دست دادن وزن با ورزش به طور چشمگیری تغییر می کند.

اگر به  یک مرد یک سطل بدهی …
این مانند دادن یک سطل یا حتی یک شلنگ به شرکت کننده در مثال استخر است.
توانایی ۳۰ دقیقه بدون وقفه برای دویدن یا دوچرخه سواری برای ۶۰ دقیقه، چیزی است که بسیاری از رژیمهای غذایی موجود را از همتایان خود جدا می کند و بیشتر تلاش ها و تلاش های شکست خورده وزن را از بین می برد.
علاوه بر این، هنگامی که یک فرد یک نقطه بحرانی از ظرفیت ورزشی به دست می آورد، تجربه ورزش خود لذت بخش تر می شود و تجربه می تواند حتی سرگرم کننده باشد.

بنابراین، آیا ورزش راه کاهش وزن است؟ کاملا.

البته محدودیت های کالری ناگهانی باعث کاهش وزن در کوتاه مدت می شود، اما برای افرادی که این محدودیت ها را برای مدت زمان قابل توجهی حفظ می کنند، بسیار دشوار است رها می شود.

ورزش، با این حال، روش محکم و درستی است که تغییرات غذایی را تحمل پذیر تر می کند.

تمرکز بر ورزش و تغییر ظرفیت ورزشی ابتدا باعث انتخاب غذای بهتر و لذت بردن از زندگی تمیز می شود که در نهایت به معنی کاهش قابل توجه وزن است که می تواند در طول زمان حفظ شود.

دیوید پرولوگو، دانشیار، گروه علوم رادیولوژی و تصویربرداری، دانشگاه اموری.

فاطمه کرم نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید