انتشار این مقاله


اولین واحد بیمارستانی هوش مصنوعی در لندن راه اندازی شد

در بیمارستان هوش مصنوعی در پنج مرحله از درب ورودی تا پذیرش، عکس من گرفته شد، چهره من در سیستم ذخیره شده و یک شماره شناسایی به من اختصاص داده شد. در ادامه، در این بیمارستان هوش مصنوعی با تکنولوژی بالا در بیمارستان بزرگ خیابان اروموند (GOSH) در لندن، من توسط یک هوش مصنوعی دنبال […]

در بیمارستان هوش مصنوعی در پنج مرحله از درب ورودی تا پذیرش، عکس من گرفته شد، چهره من در سیستم ذخیره شده و یک شماره شناسایی به من اختصاص داده شد. در ادامه، در این بیمارستان هوش مصنوعی با تکنولوژی بالا در بیمارستان بزرگ خیابان اروموند (GOSH) در لندن، من توسط یک هوش مصنوعی دنبال می‌شوم‌. صفحه نمایش های ویدئویی که فقط برای کارکنان قابل رؤیت  هستند، سر من را در یک جعبه قرمز نشان می‌دهد، که در حاشیه آن نمره ای نوشته شده که نشان می‌دهد که هوش مصنوعی از اطلاعاتش درباره وضعیت من چقدر اطمینان دارد.

سیستم‌های ردیابی مانند این تنها یکی از فناوری‌هایی هستند که در بخش (DRIVE (Digital Research, Informatics and Virtual Environments بیمارستان هوش مصنوعی GOSH آزمایش شده‌است که هفته پیش باز شده است. این واحد همکاری مشترکی بین سرویس بهداشت ملی انگلستان، دانشگاه کالج لندن و چندین شرکت فناوری، از جمله مایکروسافت، سامسونگ و UK chip-maker ARM است.
اگر چه این واحد بخشی از GOSH است اما مراقبت‌های بالینی را ارائه نمی‌دهد. در عوض، مکانی است که مهندسان می‌توانند با بیماران، پزشکان و پرستاران -گاهی سناریوهای واقعی را نقش بازی کنند- تا قبل از اینکه فناوری جدید در محیط های بالینی در سراسر NHS گسترده شود؛ معلوم شود که فناوری جدید چه چیزهایی را می‌تواند و نمی‌تواند انجام دهد. نوئل هارلی در شرکت آرم می‌گوید: “این یک زمین بازی دیجیتال است و اجازه می‌دهد تا ما در یک محیط امن آزمایش و بازی کنیم، بسازیم و خراب کنیم.”. تراشه های شرکت آرم نیرو‌ی محرکه‌ی بسیاری از گوشی‌های هوشمند در جهان است، اما این شرکت در مراقبت‌های بهداشتی نیز دخیل است و برای بسیاری از دستگاه‌های پزشکی سخت‌افزار ارائه می‌کند. شرکت در حال حاضر می‌خواهد هوش مصنوعی را در این دستگاه‌ها جاسازی کند تا بتوانند تصمیمات سریع و خودکار بگیرند.


ربات هایی مانند Sota می توانند در چک کردن سلامتی کمک کنند.


هوش مصنوعی پزشکی در تشخیص شرایط خاص مانند بیماری سرطان و بیماری های چشمی پیشرفت چشمگیری داشته است. اما شرکت آرم بیشتر به کارهای کوچک‌تر علاقمند است.

با ساده سازی اقدامات ساده ای که روزانه هزاران بار در بیمارستان‌ها انجام می‌شود، مانند پذیرش بیماران و ردیابی حرکات افراد، امید است که وقت بیشتری برای مراقبت از بیمار فراهم شود.

از آنجا که GOSH یک بیمارستان کودکان است، تمرکز این فناوری ها روی مراقبت از افراد جوان است. پروژه های متعددی در حال انجام است، از جمله یک نهنگ آبی در ورودی اصلی و خرگوش هایی که اطراف بخش‌ها ورجه وورجه می‌کنند؛ که فقط برای کسانی که برنامه واقعیت افزوده دارند قابل مشاهده است.

پروژه Fizzyo یک برنامه در حال اجراست که به کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک کمک می‌کند تا با فیزیوتراپی خود کنار بیایند به وسیله ی ساخت یک دستگاه فیزیو که باید یک بازی کنترلی را فشار دهند. نیل سبییر مدیر عامل بیمارستان DRIVE، می‌گوید هرچه در انجام فیزیو بهتر شوی در بازی بهتر می‌شوی. نیل همچنین از بیماران جوان می‌پرسد که از یک بیمارستان چه چیزی می‌خواهند. سیبیر می گوید: “اکثر آنها روبات‌ها را می‌خواهند.” در حال حاضر دو ربات در حال توسعه است که می‌تواند داستان هایی را که الهام گرفته از موضوعات اطراف هستند، تعریف کنند.


او می گوید: “کودکان به آنچه که فکر می‌کنند تکنولوژی می‌تواند انجام دهد محدود نیستند.”

زهرا رئیسی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید