انتشار این مقاله


دیدن ارواح ممکن است فقط نتیجه‌ی نفس کشیدن در یک هوای سمی باشد

آیا به ارواح اعتقاد دارید؟ آیا می خواهید باور کنید؟ برای پیدا کردن یک شبح وحشتناک، به خانه ای متروکه و فرسوده بروید و مطمئن شوید که آن خانه قدیمی است. به گفته محققان، کپک های سمی که در ساختمان های قدیمی ایجاد می شوند، ممکن است موجب نتایج شبح‌ای شوند. آیا اینجا وحشت زا […]

آیا به ارواح اعتقاد دارید؟ آیا می خواهید باور کنید؟ برای پیدا کردن یک شبح وحشتناک، به خانه ای متروکه و فرسوده بروید و مطمئن شوید که آن خانه قدیمی است. به گفته محققان، کپک های سمی که در ساختمان های قدیمی ایجاد می شوند، ممکن است موجب نتایج شبح‌ای شوند. آیا اینجا وحشت زا و یا کثیف است؟

من بدون کپک نمی ترسم

بر اساس یک نظرسنجی درسال ۲۰۰۹ از مرکز تحقیقاتی Pew، هجده درصد از بزرگسالان آمریکایی می گویند که یک روح را دیده اند. و تنها یک روح را احساس نکرده اند، و به وضوح ظاهر شدن آن را دیده اند. شین راجرز، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه کلارکسون، در مورد آنچه اتفاق می افتد، بحث می کند. به گفته راجرز، زمانی که کپک ها ایجاد می شوند، اسپور ها را در هوا ایجاد می کند که شما آن را ننفس می‌کنید. عوارض جانبی تنفس در اسپور-یو ترشح اسفنج ها است. مطالعه سال ۲۰۰۹ اشاره به پیوند بالقوه بین برخی از کپک های سمی و علائمی مانند “اختلالات حرکتی، هذیان، دیوانگی، و اختلالات تعادل و هماهنگی” اشاره کرد. شما می دانید که احساس “وحشت زدگی” در مکان های قدیمی و شبح مانند که باعث می شود احساسات خود را به عنوان چیزهایی احساس کنید، کاملا درست نیست.

راجرز گفت: “من علاقه ای به داستان های ارواح و اکتشافات و نمایش ها و چیزهای ماوراء الطبیعه‌ی دیگر برای مدت طولانی داشتم”

ارواح؟ شاید فقط قارچ اسپور ای در ساختمان های قدیمی با تهویه نامناسب و کیفیت هوای ضعیف باشد. اگر منصف باشیم هر دو به اندازه خود ترسناک اند. راجرز در این قسمت از Science Vs می گوید: در شب در مکان های شبح وار بودن می‌تواند باعث شود که شما پیوسته به جلوی‌تان نگاه کنید و در جستجوی شبح باشید و کپک ها می‌توانند باعث شوند که شما فکر کنید یک چیز قهوه ای از کنارتان گذشت.

روح یا گرد و خاک؟

تا کنون، این ارتباط بین قارچی و چیزهای ماوراء الطبیعه هنوز هم تفکرانگیز است. راجرز می گوید:

“این ها پدیده هایی شگفت انگیز هستند که به طور گسترده ای گزارش شده اند اما به خوبی تحقیق نشده اند.” “آنها اغلب در سازه های قدیمی پدیدار شده اند که ممکن است به دلیل کیفیت پایین هوا نیز باشند. به همین ترتیب، برخی از افراد افسردگی، اضطراب و سایر اثرات را از قرار گرفتن در معرض آلودگی های بیولوژیکی در هوای داخل این مکان ها گزارش کرده اند.

ما در حال تلاش هستیم تا تعیین کنیم که آیا بعضی از گزارشات حوادث ممکن است با آلودگی های خاصی که در هوا در داخل وجود دارد ارتباط داشته باشد یا خیر. “

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید