انتشار این مقاله


سفر هوایی در طول بارداری

آیا سفر هوایی در طول بارداری امن است؟ به طور کلی، سفر تجاری هواپیمایی قبل از هفته ۳۶ بارداری برای خانم‌هایی که حاملگی‌های سالم دارند، ایمن است.

آیا سفر هوایی در طول بارداری امن است؟ به طور کلی، سفر تجاری هواپیمایی قبل از هفته ۳۶ بارداری برای خانم‌هایی که حاملگی‌های سالم دارند، ایمن است. با این حال، اگر شما حامله هستید، قبل از اینکه پرواز کنید، با ارائه دهنده مراقبت‌های پزشکی خود مشورت کنید.


مقاله مرتبط: مسافرت در زمان بارداری


اگر در معرض عوارض بارداری هستید که ممکن است توسط سفر هوایی بدتر شود یا به اورژانس نیاز داشته باشید، پزشک شما ممکن است نسبت به مسافرت هوایی اخطار دهد. مدت زمان پرواز نیز باید در نظر گرفته شود. ارائه دهنده خدمات بهداشتی و بسیاری از خطوط هوایی ممکن است پس از ۳۶ هفتگی حاملگی، سفر را محدود کنند.
اگر ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما مسافرت هوایی را تایید کند و برنامه‌های شما انعطاف پذیر باشد، بهترین زمان برای پرواز ممکن است در سه ماهه دوم شما باشد. این زمانی است که خطرات حوادث معمول در موارد اضطراری کمترین هستند.
هنگامی که در پرواز هستید:

  • خط مشی خطوط هوایی در مورد سفر هوایی در حین بارداری را بررسی کنید. راهنمای زنان باردار ممکن است با تغییر آژانس هوایی و مقصد متفاوت باشد.
  • کمربندتان را ببندید. در طول سفر کمربند را زیر شکم خود قرار دهید.
  • مواظب گردش خونتان باشید. گاه به گاه در راهرو راه بروید و قدم بزنید. اگر باید نشسته باقی بمانید، کشش انجام دهید و مچ پا را دراز کنید. همچنین از پوشیدن لباس‌های محدود کننده اجتناب کنید. استفاده از جوراب‌های فشرده سازی ممکن است به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند.
  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید. رطوبت کم در داخل کابین می‌تواند منجر به کم آبی بدن شود.
  • از غذاها و نوشیدنی‌های گازدار قبل از پرواز اجتناب کنید. گازهای حبس شده در ارتفاع خارج می‌شوند، که این امر می‌تواند ناراحتی ایجاد کند. مثل بروکلی و نوشیدنی‌های گازدار.
  • یک نقشه احتمالی داشته باشید. در صورت لزوم، مراقبت‌های دوران بارداری را در طول سفر خود در نظر بگیرید.

قرار گرفتن در معرض تابش در ارتباط با سفر هوایی در ارتفاع بالا برای بسیاری از افرادی که در دوران بارداری از پرواز استفاده می‌کنند، مشکل زا نیست. با این حال، خلبانان، خدمه پرواز و دیگر مسافرانی که مکرر پرواز می‌کنند، ممکن است در معرض تابش کیهانی قرار بگیرند که در طول حاملگی سوالاتی را ایجاد می‌کند. اگر باید در دوران بارداری خود به طور مرتب پرواز کنید، با ارائه دهنده مراقبت‌های پزشکی آن را مورد بحث قرار دهید. او ممکن است توصیه کند که زمان کل پرواز خود را در طول بارداری محدود کند.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید